اخبار سلامت

1.5 میلیون نفر بیمار خارجی برای درمان به ایران آمدند/ پذیرش گردشگران سلامت در 300 بیمارستان

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، بهرام عین اللهی امروز در اولین همایش بین المللی سلامت خانواده با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و 500 هزار گردشگر سلامت وارد کشور شدند، گفت: این تعداد مراکز درمانی در کشور مجوز پذیرش گردشگر سلامت را داشتند. دو برابر شده است و امروز 300 مرکز درمانی در کشورمان می توانند به بیماران خارجی خدمات درمانی ارائه دهند.

ارتقای نسخه الکترونیکی به 90 درصد

وی با اشاره به بهبود پرونده الکترونیک سلامت در دولت سیزدهم افزود: در ابتدای دولت سیزدهم 10 درصد نسخه ها الکترونیکی بود اما امروز این رقم به بالای 90 درصد رسیده است و همه مراکز بهداشتی و درمانی دارای پرونده الکترونیکی هستند که در آن نسخه ها الکترونیکی هستند. تمام اطلاعات ثبت و تجزیه و تحلیل می شود. خواهد بود

مذاکره با وزرای بهداشت 20 کشور مختلف

وی افزود: یکی از اهداف این دولت ارتقای دیپلماسی سلامت با کشورهای دوست بود. با 20 وزیر بهداشت کشورهای مختلف مذاکره دوجانبه داشته ایم و بسیاری از توافقات انجام شده منجر به رسمیت شناختن دارو و تجهیزات پزشکی ایران در کشورهای دیگر مانند سوریه، عراق و آمریکای جنوبی شده است.

عین اللهی با بیان اینکه امروز قوی ترین حوزه سلامت در منطقه از نظر سازمان های بین المللی و سازمان جهانی بهداشت مربوط به جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: در حال حاضر قوی ترین حوزه سلامت در منطقه از نظر سازمان های بین المللی و سازمان جهانی بهداشت مربوط به جمهوری اسلامی ایران است. وی ادامه داد: کشور ما علاوه بر کنترل بیماری های عفونی بسیار موفق بوده و به ندرت می توان فلج اطفال یا بیماری های واگیردار را در کشور مشاهده کرد و تمامی درمان های فوق تخصصی با دستگاه های پیشرفته در داخل کشور انجام می شود.

وی گفت: امروز نزدیک به 7 هزار دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف در دانشگاه های علوم پزشکی ایران مشغول به تحصیل هستند.

تولید 99 درصد داروها در داخل کشور

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه 99 درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود، گفت: 50 درصد مواد اولیه دارو نیز در داخل کشور تولید می شود که با تلاش شرکت های دانش بنیان این میزان تولید می شود. تولید افزایش خواهد یافت. همچنین 40 درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز در داخل تولید می شود.

فعالیت 1400 شرکت دانش بنیان

عین اللهی با بیان اینکه تعداد شرکت های دانش بنیان در دولت سیزدهم به 1400 شرکت افزایش یافته است، گفت: حدود 15 پارک علم و فناوری در کشور ایجاد کرده ایم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا