اخبار سلامت

افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی و قلبی با مصرف ماری جوانا

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، نتایج بررسی ها نشان می دهد که شیوع مصرف ماری جوانا از 10 درصد در سال 2002 به 18 درصد در سال 2019 در بین بزرگسالان آمریکایی و در نتیجه تعداد عوارض ناشی از مصرف ماری جوانا افزایش یافته است. مصرف این دارو نیز با گذشت زمان افزایش یافته است. در ایالات متحده به طور چشمگیری افزایش یافته است.

نتایج یک مطالعه انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد که مصرف ماری جوانا با بیماری های قلبی مرتبط است. “تتراهیدروکانابینول” یک ترکیب فعال در این دارو است که نشان داده است خطر سنکوپ، سکته مغزی و انفارکتوس میوکارد (سکته قلبی) را افزایش می دهد. ماری جوانا که به گل نیز معروف است. عمدتاً از طریق سیگار کشیدن استنشاق می شود که می تواند تأثیر منفی بیشتری بر سیستم قلبی عروقی داشته باشد.

به گزارش مدیکال نت، در این مطالعه، دانشمندان داده های سال های 2016 تا 2020 را برای تعیین ارتباط بین مصرف گل و پیامدهای قلبی عروقی در میان بزرگسالان آمریکایی تجزیه و تحلیل کردند. در این مطالعه داده های بیش از 434 هزار شرکت کننده بین 18 تا 74 سال مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

یک تجزیه و تحلیل گروهی از مردان زیر 55 سال و زنان در معرض خطر بیماری قلبی عروقی زودرس نشان داد که مصرف حشیش به طور قابل توجهی با افزایش خطر ابتلا به همه حوادث قلبی عروقی و عروقی مغز، از جمله حمله قلبی، بیماری عروق کرونر قلب (CHD) مرتبط است. عروق خونی قلب) و سکته مغزی مرتبط هستند و با افزایش تعداد روزهای مصرف ماری جوانا، خطر مشکلات قلبی عروقی افزایش می یابد.

به طور کلی، نتایج نشان داد که مصرف ماری جوانا با افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی مرتبط است و این رابطه برای افرادی که بارها در ماه از این دارو استفاده می کنند قوی تر است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا