اخبار سلامت

اهدای بیش از 2 میلیون واحد خون در سال گذشته

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون و رئیس کل فدراسیون ورزش با امضای تفاهم نامه همکاری های خود را توسعه دادند. این تفاهم نامه با توجه به نقش و جایگاه ورزش در زندگی مردم و اهمیت تامین خون و فرآورده های آن در سلامت جامعه بین شهرام میرزایی به نمایندگی از سازمان انتقال خون و علی خلیلی به نمایندگی از فدراسیون ورزش های همگانی منعقد شد. .

شهرام میرزایی در این جلسه گفت: سازمان انتقال خون سال هاست با حمایت مردم شریف کشورمان به اهدای 100 درصدی خون داوطلبانه دست یافته است.

وی با اشاره به اهدای بیش از 2 میلیون و 327 هزار واحد خون در سال گذشته، افزود: سازمان انتقال خون سازمانی مردمی، خدمات محور و حیاتی است و با توجه به بعد سلامت محور و اجتماعی و مردمی فدراسیون ورزش های همگانی. انتظار می رود ظرفیت های این فدراسیون در ترویج فرهنگ اهدای خون به ویژه در بین بانوان و جوانان نقش بسزایی داشته باشد.

وی دستاوردها و افتخارات ملی و بین المللی سازمان انتقال خون و آمار بالای اهدایی در کشورمان را مرهون مشارکت مردم دانست و گفت: سازمان انتقال خون جنبه اجتماعی مهمی دارد و ضرورت آن باید در دل مردم احساس شود. افراد جامعه و در میان افکار عمومی. یک سالی است که معاونت اجتماعی در ساختار این سازمان قرار گرفته و ایجاد این معاونت تاکنون دستاوردهای مهمی را به همراه داشته است که یکی از این دستاوردها فعال شدن ظرفیت های مردمی، جوامع و سازمان هاست. و نهادهایی که ظرفیت همکاری در قالب تفاهم نامه را دارند. است.

سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون هر دو سازمان را سلامت محور خواند و افزود: شعار خون سالم در بدن سالم می تواند عنوان این تفاهم نامه باشد که الفبای خودمراقبتی و آغاز یک جامعه سالم

خلیلی; رئیس فدراسیون ورزش های همگانی ضمن تقدیر از خدمات گسترده تخصصی و منحصر به فرد سازمان انتقال خون گفت: پیشرفت های سازمان انتقال خون در دهه های پس از انقلاب و به ویژه در سال های اخیر با وضعیت موجود قابل مقایسه نیست. که قبلا در این زمینه وجود داشت و دستاوردهای آن. افتخارآمیز و مثال زدنی است.

خلیلی افزود: باید روحیه تلاش برای سلامتی و ورزش را در بین مردم ترویج کرد زیرا ورزش اولین گام برای سلامت پایدار و افزایش کیفیت زندگی است و افراد سالم اهداکنندگان بهتری برای خون و فرآورده های آن هستند و روحیه سخاوت و خدمت به همنوعان. بخشی از اخلاق ورزشی محسوب می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا