اخبار سلامت

بهره برداری از 3 کلینیک کاربردی توانبخشی در جمعیت هلال احمر

پیمان معروف؛ معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، با بیان اینکه کلینیک پروتز سیلیکونی، سرویس ویلچر، ADL و کلینیک روانشناسی در ایام دهه فجر افتتاح می شود، اظهار داشت: در ایام دهه فجر افتتاح می شود.

وی با اشاره به کلینیک پروتز سیلیکونی افزود: در این کلینیک برای افراد معلولی که قسمتی از بدن خود را از دست داده اند ساخته و قرار داده می شود تا عیب بدن فرد را زیبا کرده و پوشش دهد. به عنوان مثال ساخت پروتزهای سیلیکونی چشم بخشی از فعالیت این کلینیک است.

نامدار درباره گروه روانشناسی و ADL گفت: در این بخش خانه ای مجهز به تمام امکانات برای اسکان یک معلول طراحی شده و در مدت زمان مشخص سعی می شود فرد معلول بتواند با زندگی خود سازگار شود. محیط زیست و امور روزمره خود را با کمک و آموزش کارشناسان انجام دهد. دادن

وی با اشاره به افتتاح کلینیک روانشناسی گفت: کلینیک مشاوره روانشناسی آماده ارائه خدمات به عموم مردم و امدادگران و پرسنل جمعیت هلال احمر است.

نامدار با اشاره به اداره خدمات ویلچر تاکید کرد: این اداره برای اولین بار در کشور با هدف مناسب سازی ویلچر برای افراد معلول بهره برداری و افتتاح می شود.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: سرویس ویلچر بخش بسیار مهمی است که باید توسط متخصصان حوزه توانبخشی جمعیت هلال احمر و طی آموزش های بین المللی راه اندازی شود تا ویلچر برای معلولان را می توان با توجه به استانداردهای لازم سازگار کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا