بارداری

هنگام باردار شدن، برای این بیماری آزمایش ژنتیک بدهید

به گزارش سلامت پرس به نقل از فارس، شهریار نفیسی متخصص مغز و اعصاب و عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران با اشاره به راه های پیشگیری از بیماری SMA اظهار داشت: مهم ترین موضوع این است که در خانواده هایی که سابقه ابتلا به این بیماری را دارند بله. ، باید مشاوره ژنتیک انجام شود و با یک آزمایش ساده می توان احتمال ابتلای زوجین به این بیماری را در فرزندان خود پیش بینی کرد.

وی ادامه داد: بنابراین افرادی که سابقه بیماری خانوادگی مثبت دارند، لازم است حداقل یکی از زوجین قبل از بارداری آزمایش ژنتیکی انجام دهند و اگر یکی از زوجین ناقل ژن این بیماری باشد، دوم فرد نیز باید در آزمون شرکت کند.

یکی از اعضای فرهنگستان علوم پزشکی ایران تصریح کرد: اگر هر دو زوج ناقل ژن بیماری باشند 25 درصد احتمال ابتلای هر یک از فرزندانشان به این بیماری وجود دارد و راه هایی برای پیشگیری از این بیماری وجود دارد.

نفیسی تصریح کرد: نکته مهم دیگر این است که با توجه به اینکه درصد ناقلان بیماری SMA در ایران بالا است و بر اساس آمار اعلام شده از هر 20 ایرانی یک نفر ناقل ژن SMA است، بنابراین بسیار ایمن و موثر است. مسیر. آنچه که ما متخصصان مغز و اعصاب به وزارت بهداشت توصیه کرده ایم این است که در زمان ازدواج در رابطه با این بیماری غربالگری انجام شود تا در صورت ابتلای یکی از زوجین، فرد دوم نیز آزمایش شود تا بتوانیم ازدواج را رد کنیم. حامل ها از مریض شدن فرزندانشان پیشگیری کنیم.

وی افزود: امیدواریم غربالگری این بیماری در زمان ازدواج اجرایی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا