بارداری

بالا رفتن سن ازدواج ناباروری را افزایش می‌دهد

به گزارش سلامت پرس به نقل از انجمن ناباروری ایران، حمید چوبینه روز چهارشنبه افزود: اکنون درصد زیادی از پسران و دختران در سنین بالا ازدواج می کنند و این امر باعث ناباروری می شود زیرا سلول های جنسی در سنین بالا شرایط لازم را ندارند. کیفیت.”

وی ادامه داد: 15 تا 20 درصد زوج های ایرانی نابارور هستند و در واقع از هر پنج زوج ایرانی یک زوج یا هر دو قادر به باردار شدن نیستند.

چوبینه به سطح امکانات کشور در زمینه درمان ناباروری اشاره کرد و افزود: امکانات باروری در کشور پیشرفته تر و گسترده تر شده است و از نظر فناوری نیز پیشرفت های مهمی در زمینه باروری انجام شده است. همانطور که از نظر پوشش جغرافیایی در استان های مختلف مراکز درمانی. ناباروری وجود دارد.

دبیر انجمن ناباروری ایران تصریح کرد: در زمینه سیاست های پیشگیری از ناباروری در کشور ابلاغیه های خوبی انجام شده اما خدمات حمایتی کم است و حمایت های معیشتی و شغلی از مقوله های مهم ازدواج است و اگر این حمایت ها انجام شود. ، چند سالی را از دست نمی دهند و زودتر بچه دار می شوند زیرا افزایش سن ازدواج و تصمیم به بارداری، سبک زندگی غلط از جمله چاقی، کم تحرکی، الگوی خواب افراد، نوع رژیم غذایی از عوامل مهم و قابل حل در این زمینه هستند. ناباروری

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: از نظر تعرفه، مواد و تکنیک ها قیمت بالایی دارند و درآمد افراد و زوجین برای پرداخت هزینه های درمان ناباروری کافی نیست.

دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره باروری و ناباروری ایران درباره برگزاری این همایش گفت: بچه دار شدن یکی از مهم ترین مسائل دنیاست و در کشور ما نیز بسیار حائز اهمیت است. از آنجایی که در ایران علم و دانش پزشکی هر ساله پیشرفت‌های زیادی دارد، هر ساله کنفرانس‌ها و کنگره‌هایی برای توسعه و ظهور این پیشرفت‌ها برگزار می‌شود تا با تبادل اطلاعات و ریشه‌کنی معضل ناباروری در کشور با تکنیک‌ها و دانش‌های نوین اقدام شود.

بیست و سومین کنگره باروری و ناباروری ایران از پنجم تا هفتم اردیبهشت ماه 1403 در تهران برگزار می شود.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران جزئیات خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت را در 26 آبان ماه سال جاری تشریح کرد و در پاسخ به این سوال که چه خدماتی برای زوج های نابارور تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرد، گفت: خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت چیست؟ 28 قلم تجهیزات پزشکی، 56 کد خدمات آزمایشگاهی، 63 داروی تخصصی، 20 مورد خدمات جراحی، 4 مورد خدمات فوق تخصصی ناباروری و 7 مورد خدمات تصویربرداری پزشکی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

محمد اسماعیل کاملی درباره پوشش بیمه ای خدمات ناباروری افزود: 90 درصد تعرفه دولتی در مراکز دولتی و 90 درصد تعرفه عمومی غیردولتی در سایر مراکز اعم از خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی تحت پوشش بیمه سلامت است.

وی درباره بیمه شدگان مشمول خدمات بیمه ناباروری تصریح کرد: زوج های ناباروری که در سامانه بیمه سلامت علامت گذاری می شوند مشمول این خدمات می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا