بهداشت و درمان

طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، نفیسه حسینی یکتا گفت: برگزاری این کنگره می تواند نقش شناساندن طب ایرانی به نظام سلامت و ارتقای جایگاه آن را ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این کنگره ایجاد فضای تبادل نظر بین متخصصان این حوزه است، ادامه داد: این کنگره که قرار است از نهم تا یازدهم خردادماه برگزار شود، می تواند بستر مناسبی باشد. تبادل یافته های علمی بین صاحب نظران، اساتید و متخصصان این حوزه باشید و حضور صاحب نظران این حوزه در این کنگره می تواند بار علمی آن را افزایش دهد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و متمم وزارت بهداشت معتقد است طب ایرانی ظرفیت بالایی برای حوزه بهداشت و درمان دارد و می تواند در حوزه پیشگیری و درمان بسیار کمک کننده باشد و برگزاری این کنگره می تواند تاثیرات مثبتی در معرفی این دارو به مردم و جامعه دارد. بهداشت و درمان کشور داشته باشیم.

وی خاطرنشان می کند که طب ایرانی ظرفیت های بالایی در زمینه تحقیق و تولید علم دارد و با حمایت های بیشتر قطعا شاهد موفقیت های بیشتری در این زمینه خواهیم بود.

حسینی یکتا بر این باور است که توسعه آموزش و پژوهش طب ایرانی در بدنه نظام آموزشی کشور در کنار پرورش نیروهای متعهد و علاقمند، احتمال سوء استفاده از این مدرسه و نیروی انسانی لازم را برای انجام تحقیقات اساسی در این زمینه کاهش می دهد. جهت. بزرگ شدن

وی به محورهای اصلی این کنگره اشاره و تشریح کرد: طب مبتنی بر سبک زندگی، طب پیشگیرانه و فرد محور، غذا، تغذیه، داروهای غذایی و طبخ طبی، فرآورده های سنتی، گیاهی و طبیعی، ماساژ و تکنیک های دستی، هوش مصنوعی و … توسعه پزشکی ایران، پزشکی سیستمی و پزشکی تلفیقی از موضوعات مطرح شده در این کنگره است.

یکتا حسینی گفت: شرکت در این کنگره از امتیاز بازآموزی برخوردار است که علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این کنگره می توانند به سایت itmcongress.ir مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا