بهداشت و درمان

اهمیت پایش روغن خوراکی از مزرعه تا سفره آحاد جامعه

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد: کیفیت و سلامت روغن خوراکی باید از مبدأ نهاده روغن خام و کشت دانه های روغنی در مزرعه تا سفره جامعه به دقت رصد شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، با توجه به دستور رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص ضرورت تامین امنیت غذایی و افزایش دسترسی اعضا جامعه به غذای سالم، باکیفیت و ارزان، موضوع سلامت و کیفیت روغن خوراکی به عنوان کالای اساسی روی سفره مردم در دستور کار دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی قرار گرفت.

اولین جلسه کمیته فنی ارتقای کیفیت و سلامت روغن های خوراکی در سال جدید در دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی تشکیل شد و تمامی اقدامات دستگاه های اجرایی ذیربط در زنجیره تولید و تامین روغن خوراکی به ویژه واردات روغن خام و ذخیره سازی آن در مخازن، تصفیه و پالایش روغن نفت خام و تولید روغن در کارخانه بررسی شد.

در این جلسه دکتر محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد: کیفیت و سلامت روغن خوراکی از منبع نهاده روغن خام و کشت دانه های روغنی در مزرعه تا جدول جامعه باید به دقت رصد شود که این یکی از مهمترین اقدامات است. ترخیص نفت خام وارداتی مناسب است.

وزارت بهداشت اعلام کرد که دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی در راستای حفظ و ارتقای سلامت مردم، سلامت روغن خوراکی، برنامه نان و آرد سبوس دار، برنامه شیر مدارس و … نظارت بهداشتی بر محصولات کشاورزی و همچنین وظایفی که هر دستگاه اجرایی ذیربط برعهده دارد امسال با جدیت به تعهدات خود عمل می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا