بارداری

کاهش نرخ باروری در اکثر کشورها در دهه های آینده

به گزارش سلامت جو به نقل از مهر از مدیسین نت، بر اساس این پیش بینی تا سال 2100 تقریباً همه کشورها (97 درصد) نرخ باروری زیر سطح جایگزینی 2.1 فرزند برای هر زن خواهند داشت.

به گفته محققان موسسه سنجش و ارزیابی سلامت در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، این روند در همه جا به یکباره اتفاق نخواهد افتاد. کشورهای ثروتمندتر اولین و سخت ترین ضربه را با کاهش نرخ زاد و ولد خواهند دید، در حالی که کشورهای فقیرتر نرخ زاد و ولد بالاتری را حفظ خواهند کرد.

همه اینها به معنای تغییرات بزرگ در محل تولد نوزادان جهان است.

بر اساس این گزارش، 29 درصد از نوزادان در سال 2021 در جنوب صحرای آفریقا متولد شده اند. اما تا سال 2100، در صورت ادامه روند فعلی، بیش از نیمی (54 درصد) از نوزادان در آن منطقه متولد خواهند شد.

Steinemil Wolst، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: «ما در قرن بیست و یکم با تغییرات اجتماعی چشمگیری روبرو هستیم.

همانطور که تیم وولست اشاره می کند، کاهش نرخ باروری مدت هاست آغاز شده است.

در سال 1950 زنان به طور متوسط ​​5 فرزند در سراسر جهان به دنیا آوردند. اما تا سال 2021، این تعداد به 2.2 کاهش یافته است (کمی بالاتر از سطح جایگزینی).

بر اساس این گزارش، در برخی از کشورها مانند کره جنوبی یا صربستان، باروری به سطح 1.1 کاهش یافته است.

در مقابل، نرخ باروری در کشور جنوب صحرای چاد در سال 2021 به 7 رسید.

در حال حاضر، برخی از کشورهای ثروتمند در حال ترویج سیاست هایی برای افزایش نرخ باروری خود هستند. محققان می گویند بعید است که این سیاست ها نرخ زاد و ولد را به سطوح جایگزین بازگرداند، اما ممکن است از پایین آمدن آنها جلوگیری کند.

به گفته ولست، “سیاست های اجتماعی برای بهبود نرخ تولد، مانند افزایش مرخصی والدین، مراقبت رایگان از کودکان، مشوق های مالی و حقوق شغلی اضافی، ممکن است افزایش اندکی در نرخ باروری ایجاد کند، اما بیشتر کشورها زیر سطح جایگزینی باقی خواهند ماند.” »

باتاچارجی گفت: «وقتی جمعیت هر کشوری رو به کاهش است، اتکا به مهاجرت آزاد برای حفظ رشد اقتصادی ضروری خواهد بود. کشورهای جنوب صحرای آفریقا دارای منبع حیاتی هستند که جوامع پیر در حال از دست دادن آن هستند. این به معنای جمعیت جوان است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا