بارداری

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

به گزارش سلامت جو به نقل از تسنیم، زهرا طولی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه برخورد وزارت بهداشت با بیمارستان هایی که در تاریخ های تقویمی مانند 1/2/1403 سزارین می کنند، اظهار داشت: قبل از آغاز سال جدید به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام کرده‌ایم تا تاریخ‌های روند تقویمی را شمارش کنند و همچنین فرمولی در مورد تعداد زایمان‌های منطقی در بیمارستان‌ها ارائه کرده‌ایم. در صورتی که تعداد تولد در این تاریخ ها در بیمارستان ها از تعداد معمول روزهای دیگر بیشتر شود، در سوابق جوانان جمعیت بیمارستانی نمره منفی درج می شود و موضوع بررسی می شود.

وی افزود: این رکورد شاید در اعتباربخشی بیمارستان ها موثر باشد. اگر بیمارستانی در این روزها افزایش قابل توجهی در سزارین و زایمان طبیعی داشته باشد، با این روش درمان می شود.

طولی ادامه داد: مادران باید توجه داشته باشند که مغز جنین در هفته 39 رشد می کند و این مدت نیز باید برای رشد ریه جنین سپری شود.

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت گفت: افرادی که در این تاریخ ها و قبل از رشد جنین اقدام به سزارین و زایمان طبیعی می کنند به سلامت خود و جنین خود ظلم می کنند زیرا اگر نوزاد به دنیا بیاید. پیش از موعد احتمال عفونت و انتقال به بخش مراقبت های ویژه وجود دارد. نوزادان افزایش می یابد. همچنین مادرانی که به روش القایی زودتر زایمان می کنند، در روند طبیعی و فیزیولوژیکی زایمان طبیعی قرار نمی گیرند و مادرانی که سزارین می شوند، عوارض شدیدتری نسبت به زایمان طبیعی دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا