بارداری

مهم ترین عوامل کاهش موالید/ از سبک زندگی تا مشکلات ژنتیکی

به گزارش سلامت جو به نقل از مهر، حمید چوبینه دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره باروری و ناباروری ایران با بیان این مطلب افزود: هدف از برگزاری این کنگره به اشتراک گذاری دستاوردهای جدید علمی و موضوعات روز با محققان و پزشکان ایرانی و برگزاری است. کنگره یک بهانه است.” برای به اشتراک گذاشتن این اطلاعات در یک زمان خاص و به صورت چند جانبه. در واقع هدف افزایش تعاملات بین بخشی بین متخصصان و پزشکان است. همچنین این موضوعات با مسئولان حوزه سلامت در میان گذاشته شده و بحث و تبادل نظر شده است.

وی با اشاره به اینکه کنگره ناباروری با توجه به میانسالی جمعیت و آمار فرزندآوری بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: انجمن علمی و تخصصی ناباروری نزدیک به 25 سال قدمت دارد و تلاش می کند تا مشکلات حوزه ناباروری را کاهش دهد و به همین منظور هدف، با ارتباط با زمینه های مختلفی مانند جنین شناسی، اورولوژی و ناباروری در تعامل است.

چوبینه معتقد است: در شرایطی که با معضل کاهش زاد و ولد مواجه هستیم، خدمات رسانی به بیماران نابارور و جوان بسیار حائز اهمیت است چرا که بحران سالمندی موضوعی است که می تواند برای جامعه ما دردسرساز شود.

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه مقالات زیادی از سوی پزشکان و متخصصان به این کنگره ارسال شده است، افزود: متاسفانه ناباروری در کشور ما عوامل متعددی دارد، تغییر در چرخه قاعدگی، مشکلات ژنتیکی. و زندگی مجرد از مهم ترین عوامل کاهش آمار تولد است

وی گفت: با توجه به اینکه امروز آمار ازدواج نیز به شدت کاهش یافته است، این موضوع نیز یکی از دلایل اصلی کاهش موالید محسوب می شود.

این کارشناس زیست شناسی تولید مثل با تاکید بر اینکه هم عوامل ژنتیکی و هم عوامل محیطی در کاهش فرزندآوری تاثیر دارند، افزود: خانواده هایی را می بینیم که آرزوی بچه دار شدن دارند اما قادر به بچه دار شدن نیستند و ما در انجمن در صدد رفع این مشکل هستیم. با به روز رسانی مباحث علمی و دانش درمان ناباروری گروه خانواده ها را حل کنید.

بیست و سومین کنگره باروری و ناباروری ایران در روزهای 5 تا 17 اردیبهشت 1403 در تهران برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا