ضرورت بازتعریف سختی کار کارشناسان تریاژ تلفنی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه کمیته فوریت های پزشکی سازمان نظام پرستاری با محوریت موضوعات «سخت کار تریاژ تلفنی»، «بهره وری ایستگاه های جاده ای»، «افزایش فوق العاده سختی کار کارشناسان فوریت های پزشکی» و «مشکلات مربوط به بازنشستگی نیروهای فوریت های پزشکی» برگزار شد.
کمیته فوریت های پزشکی سازمان نظام پرستاری با حضور مرتضی سپهریان، نماینده شورای عالی نظام پرستاری؛ علی عباسی بگلو، رئیس انجمن فوریت های پزشکی ایران؛ امیر صادقی کارشناس حقوقی سازمان نظام پرستاری، ابراهیم آریا مقدم و سربزی دو تن از اعضای هیات مدیره سازمان نظام پرستاری مشهد و خواف برگزار شد.
در این نشست تخصصی، اعضا مهم ترین چالش های پیش روی فوریت های پزشکی کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند و راهکارهای عملیاتی برای رفع آنها ترسیم کردند.
«سخت کار تریاژ تلفنی»، «بهره وری پایگاه های جاده ای»، «افزایش فوق العاده سختی کار کارشناسان فوریت های پزشکی» و «مشکلات مربوط به بازنشستگی نیروهای فوریت های پزشکی» از محورهای مورد بحث در این جلسه بود.
اعضای حاضر در جلسه با اشاره به فشار روانی و حرفه ای فراوان بر کارشناسان تریاژ تلفنی که اولین خط تماس با بحران بیماران هستند، بر ضرورت بازتعریف ضریب سختی کار آنها تاکید کردند.
همچنین در خصوص پایگاه های اورژانس جاده ای، کارگروه ویژه ای مقرر شد سازوکارهایی برای اجرای قانون ارتقای بهره وری در این پایگاه ها پیشنهاد شود.
کارشناس حقوقی سازمان نظام پرستاری همچنین گزارشی از موانع قانونی افزایش سختی کار کارشناسان اورژانس و مشکلات مربوط به بازنشستگی پیش از موعد ارائه کرد و پیشنهاداتی برای پیگیری از طریق مراجع بالاتر و شورای عالی سازمان نظام پرستاری ارائه شد.
در پایان جلسه فرآیندهای مشخصی برای پیگیری مستمر مصوبات از جمله جلسات ماهانه با مسئولان وزارت بهداشت یا سازمان اورژانس کشور پیشنهاد و طراحی شد.
همچنین حاضران در این جلسه تاکید کردند که ارتقای وضعیت معیشتی و حرفه ای نیروهای فوریت های پزشکی تاثیر مستقیمی بر کیفیت خدمات رسانی به بیماران و مصدومان خواهد داشت.



