سلامت خانواده

ایستگاه های صلواتی نباید از لیوان های پلاستیکی شفاف استفاده کنند

زهرا آزمون در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هموطنان برای پیشگیری از بیماری ها نکاتی را رعایت کنند، دمای مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است، باید بدانیم برای نگهداری غذای گرم و آماده باید دمای بالای 60 درجه یا زیر 5 درجه باشد و غذا را بیش از دو ساعت در دمای اتاق نگذاریم زیرا احتمال فساد آن افزایش می یابد.

وی افزود: افرادی که در اماکن مذهبی مانند حسینیه، تکایا و مساجد غذای نذری تهیه می کنند باید پس از پخت دمای مناسب را تنظیم کرده و از وسایل گرمایشی استفاده کنند زیرا غذای گرم از رشد میکروب ها جلوگیری می کند و در صورت توزیع غذای سرد دمای نگهداری باید زیر پنج درجه باشد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مردم غذا را برای نذری به مدت طولانی در دمای محیط رها نکنند و همچنین غذا را از ظرف یکبار مصرف خارج کنند زیرا ظروف یکبار مصرف از مواد شیمیایی ساخته شده و ترکیب این مواد غذایی باعث بیماری می شود.

وی ادامه داد: غذای نذری گرم نباید در فریزر با دمای بالا قرار داده شود و پس از سرد شدن غذا از یخ زدن با ظرف یکبار مصرف خودداری کنند.

آزمون خاطرنشان کرد: افرادی که در ایستگاه های صلواتی فعال هستند برای توزیع نوشیدنی های سرد و گرم از لیوان های یکبار مصرف شفاف استفاده نکنند، توصیه می شود از فرآورده های یکبار مصرف گیاهی استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا