اخبار سلامت

استفاده از مواد سمی برای بازسازی ظروف تفلون در مراکز غیرمجاز

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، نرگس سموری; کارشناس معاونت غذای سازمان غذا و دارو نسبت به بازیافت ظروف تفلون در مراکز غیر مجاز هشدار داد و بیان کرد: مراکزی که مجوز بهداشتی بازیافت ظروف نچسب را ندارند از مواد غیر استاندارد و سمی استفاده می کنند.

وی گفت: با توجه به برخی تبلیغات مبنی بر بازیافت ظروف نچسب (تفلون) با قیمت پایین، به مردم توصیه می شود این خدمات را از مراکز غیرمجاز دریافت نکنند.

وی افزود: بازیافت ظروف نچسب فرآیندی چند مرحله ای و تخصصی است که در آن از مواد اولیه غذایی استفاده می شود، اما در مراکز غیرمجاز این فرآیند اغلب با مواد اولیه درجه شیمیایی انجام می شود و در بیشتر موارد مواد شیمیایی سمی هستند. هنگام مصرف از ظروف جدا می شود. غذا وارد بدن انسان می شود و به مرور زمان احتمال آسیب جدی به سلامتی وجود دارد.

این کارشناس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه برای بازیافت ظروف نچسب (تفلون) مراجعه به مراکز دارای پروانه بهداشتی ضروری است، تصریح کرد: مراکزی که فاقد مجوز بهداشتی برای بازیافت ظروف نچسب هستند از نچسب استفاده می کنند. -مواد استاندارد و سمی

وی با بیان اینکه بازیافت ظروف در مراکز غیرمجاز و در شرایط غیراستاندارد و ناایمن انجام می شود، تصریح کرد: فرآیند بازیافت طبق اصول انجام نمی شود، در نتیجه ظروف بازیافتی در اکثر موارد سمی و مضر هستند. و ظروف بازیافتی از آلودگی میکروبی و شیمیایی رنج خواهند برد. تبدیل شد.

سموری خاطرنشان کرد: مراکزی که مجوز بهداشتی ندارند، ظروف نچسب را با تبلیغات کاذب و هزینه کم بازیافت می کنند، در حالی که هزینه بازیافت ظروف نچسب به دلیل فرآیندهای پیچیده تر، بسیار بیشتر است. از سوی دیگر، مراکز دارای مجوز بهداشت، بازیافت و عرضه مواد اولیه مورد تایید، فرآیندی کنترل شده و استاندارد و در نهایت محصولی باکیفیت که سلامت انسان را به خطر نیندازد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا