بهداشت و درمان

«پویش شهر بدون پلاستیک» در وزارت بهداشت تدوین شد

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، زجافر جندقی رئیس مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار کرد: همزمان با اجرای کمپین امروز بدون کیسه پلاستیکی هستم. در سازمان حفاظت محیط زیست طرح کمپین شهر بدون پلاستیک در این وزارتخانه تدوین شد. آموزش بهداشت، درمان و پزشکی به پایان رسیده است و لازم است برای کاهش مواد پلاستیکی به مردم اطلاع رسانی شود.

رئیس مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: به دنبال بررسی سلول های انسانی در محیط کشت و آبی و ورود آنها به چرخه غذایی، انتقال میکروپلاستیک ها در روده باعث ایجاد اثر بر روی سیستم لنفاوی می شود. ، گردش خون و در نهایت تجمع در بافت هایی مانند کبد و کلیه. مغز و دستگاه گوارش، که ممکن است عواقبی برای بیماران زمینه ای داشته باشد.

وی بیان کرد: نگرانی های اصلی پیرامون موضوع مواد پلاستیکی ناشی از مواد سمی و شیمیایی به منظور ایجاد زباله های میکروپلاستیک برای حمل پاتوژن ها و فلزات سنگین، ایجاد خطر برای زنان باردار و ایجاد تداخل در هورمون ها، کاهش باروری و مشکلات رشد مغز است. . و استخوان، سرطان و در رشد رشد و دستگاه تناسلی جنین.

وی افزود: همچنین میکروپلاستیک ها می توانند باعث ایجاد اختلالات مختلفی مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2 و آنزیم های کبدی شوند که همه انواع مشکلاتی هستند که در اثر قرار گرفتن در معرض مقدار بسیار کمی از این ماده می توانند به وجود بیایند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، جندقی همچنین اظهار داشت: برای تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک، تحقق این امر نیازمند همت همه اعم از همکاری بین بخشی، مشارکت مردم، بخش خصوصی است. ، و لزوم ادامه انجام تحقیقات در زمینه بررسی اثرات میکروپلاستیک ها. بر سلامت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا