بهداشت و درمان

نقش تغذیه مناسب در کنترل آسم را جدی بگیرید

به گزارش گروه سلامت و درمان مینا کاویانی خبرگزاری سلامت (تابنا)، با تاکید بر اهمیت تغذیه مناسب در کاهش علائم و جلوگیری از پیشرفت بیماری. آسم وی به این بیماران توصیه هایی کرد و گفت: رعایت برنامه غذایی صحیح برای حفظ سلامتی، پرهیز از وعده های غذایی زیاد و جلوگیری از گشاد شدن معده (جلوگیری از عفونت با افزایش مقاومت بدن) از مهمترین نکات این افراد است.

وی شناسایی غذاهای حساسیت زا و حذف آنها از رژیم غذایی را در بیماران مبتلا به آسم آلرژیک بسیار مهم خواند و افزود: افزایش مصرف آب با رقیق کردن ترشحات نیز می تواند به این بیماران کمک کند.

کاویانی بهبود وضعیت تغذیه از طریق دریافت ویتامین ها، مواد معدنی، افزایش دریافت مواد آنتی اکسیدانی و مواد غذایی حاوی سلنیوم را از اصول تغذیه ای مهم در آسم برشمرد و در ادامه توصیه های مهم تغذیه ای زیر را بیان کرد.

توصیه های تغذیه ای برای مبتلایان به آسم

خوردن وعده های غذایی کوچک حاوی مقادیر بالایی از مواد مغذی مانند پروتئین با کیفیت بالا، ویتامین ها، مواد معدنی و انرژی برای کاهش خطر عفونت و کاهش سلامتی.

ضرورت مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین های A، B6، روی و ویتامین C به دلیل نقش آنتی اکسیدانی آن

مصرف سایر مواد مغذی موثر بر سیستم ایمنی مانند کوئرستین موجود در سیب، پیاز، مرکبات و انواع توت ها.

مصرف منابع غذایی حاوی سلنیوم مانند آجیل و ویتامین E

حذف غذاهای حساسیت زا در بیماران مبتلا به آسم آلرژیک (برخی از غذاهای حساسیت زا مانند شیر، تخم مرغ، ماهی و غذاهای دریایی).

در صورت عدم وجود موارد منع مصرف، آب بیشتری مصرف کنید

کنترل میزان نمک مصرفی به دلیل تأثیر بر کنترل آسم به خصوص در مردان

محدود کردن مصرف چربی‌های اشباع و جامد، جایگزینی روغن‌های غیراشباع با پیوند دوگانه مانند روغن زیتون و در صورت تحمل، مصرف گردو و سویا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا