اخبار سلامت

80 درصد مراجعین اورژانس شرایط اضطراری ندارند/ علت معطلی برخی بیماران در اورژانس بیمارستان ها

نادر توکلی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، در پاسخ به این سوال که «یکی از گلایه های مردم که بعضاً منجر به تنش در اورژانس بیمارستان ها می شود، معطلی برخی از بیماران سرپایی در این بخش است. راهکار کاهش ازدحام و افزایش سرعت رسیدگی به بیماران در اورژانس چیست؟وی تصریح کرد: حدود 75 تا 80 درصد مراجعه کنندگان به اورژانس بیمارستان ها مشکل حاد یا فوری ندارند؛ در بسیاری از موارد مراجعه به اورژانس بیمارستان ها در اورژانس می بینیم که افراد به دلیل علائم سرماخوردگی، رگ به رگ شدن دست و پا، مشکلات گوارشی، سردرد، حالت تهوع و … به اورژانس بیمارستان ها مراجعه می کنند که این امر باعث افزایش مراجعه به اورژانس و امکان خدمات رسانی بهتر به اورژانس می شود. بیماران بیمار را کاهش می دهد

وی افزود: باید برای ایجاد مراکزی در قالب اورژانس سرپایی سیاست گذاری شود تا این دسته از افراد به جای اورژانس بیمارستان ها به این مراکز مراجعه کنند.

توکلی بیان کرد: در راستای تسطیح وضعیت بیماران مراجعه کننده به اورژانس، تریاژ بیمار با هدف جداسازی بیماران نیازمند اقدامات نجات دهنده از سایر بیماران انجام می شود و تمامی بیماران اورژانسی باید تریاژ و سپس ویزیت شوند. .

رئیس انجمن فوریت های پزشکی ایران ادامه داد: برخی از افرادی که به اورژانس مراجعه می کنند ممکن است مشکل اورژانسی داشته باشند، مثلاً وقتی فرزند خانواده ای تب می کند، نگرانی زیادی برای آن خانواده ایجاد می کند. در این شرایط پزشک باید بیمار را ویزیت کند تا به بیمار و خانواده اش اطمینان دهد که مشکل حادی ندارد. برای این بیماران که فکر می کنند وضعیتشان اورژانسی است، اما در واقع در شرایط حاد نیستند و فقط نیاز به مراجعه به پزشک دارند، واحدهایی به نام «فست تراک» ایجاد کردند که در آن بیماران سرپایی به آن واحد منتقل می شوند و بیشتر در آن واحد منتظر می مانند. در ایران موارد محدودی از این واحدها وجود دارد اما متاسفانه توسط متخصصان فوریت های پزشکی مدیریت نمی شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا