سلامت خانواده

8 فایده باورنکردنی خوردن یک وعده غذایی تند

به گزارش خبرآنلاین، برخلاف تصورات رایجی که غذاهای تند را برای معده و قلب مضر می دانند، غذاهای تند و فلفلی فواید زیادی دارند که باید در مورد آنها بیشتر بدانید. دو دسته از مردم وجود دارند، آنهایی که غذاهای تند دوست دارند و آنهایی که نمی توانند غذای تند را تحمل کنند. اگر جزو گروه اول هستید، موفق هستید. فواید غذاهای تند چیست؟

فیتوکمیکال‌های موجود در فلفل تند کپسایسین نامیده می‌شود که به فلفل‌ها کمک می‌کند تا به کاهش وزن، مبارزه با باکتری‌ها و تسکین ناراحتی‌های معده و روده کمک کنند.

برخلاف تصور بسیاری از مردم، مصرف غذاهای تند نه تنها عوارض زیادی برای بدن ندارد، بلکه فواید آن برای معده و دردهای آن و همچنین سلامت قلب به اثبات رسیده است. البته فواید غذای تند به مشخصات غذایی کامل آن بستگی دارد نه فقط رنگ و لعاب آن.

فواید غذاهای تند برای بدن چیست:

1. به سوزاندن کالری کمک کنید

تمام این عرق‌ها هنگام خوردن غذاهای تند، هدفی واقعی دارند. طبق یک مطالعه، مصرف یک بشقاب غذای تند باعث افزایش 8 درصدی کالری سوزی بدن می شود. به عبارت دیگر، متابولیسم شما را سریعتر می کند. مطالعات دیگر نشان داده است کسانی که غذاهای تند می خورند کالری کمتری مصرف می کنند. بنابراین، اگر می خواهید وزن کم کنید، غذاهای تند را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

2. محافظت از قلب

چندین مطالعه نشان داده است که افرادی که در کشورهای دارای رژیم غذایی تند زندگی می‌کنند نسبت به افرادی که در مناطقی زندگی می‌کنند که غذاهای ملایمی دارند، حملات قلبی کمتری دارند. دلیلش چیست؟ اگر در این بخش از سلامت مرطوب بخوانید، به نظر می رسد که مصرف فلفل چیلی اثرات کلسترول بد (همچنین به نام LDL) را خنثی می کند.

به علاوه، کپسایسین، ماده شیمیایی مسئول اثر سوزانی که غذاهای تند در دهان ایجاد می کنند، به مبارزه با التهاب (که یکی از مواردی است که می تواند منجر به حمله قلبی شود) کمک می کند.

3. تسکین درد

این یکی از نظر علمی کمی پیچیده است، اما به بیان ساده، کپسایسین می تواند سیگنال های خاصی را که از سلول های عصبی به مغز شما ارسال می شود، مهار کند و باعث شود شما احساس درد نکنید. به همین دلیل است که کپسایسین اغلب به عنوان یک ماده در کرم ها و لوسیون های مسکن استفاده می شود.

4. عمر طولانی تر

یک مطالعه بزرگ در چین (شامل نزدیک به 500000 نفر) نشان داد کسانی که تقریباً هر روز غذاهای تند می خورند ممکن است 14٪ کمتر در معرض خطر مرگ باشند. افرادی که این مطالعه را انجام داده اند می گویند هنوز خیلی زود است که غذاهای تند را با طول عمر بیشتر مرتبط کنیم، اما نتایج به نظر دلگرم کننده است.

5. سرشار از مواد مغذی

مصرف روزانه فلفل دلمه ای به شما کمک می کند تا مقدار توصیه شده را راحت تر دریافت کنید. اینها شامل چندین ویتامین مانند A و C و همچنین تعدادی از مواد معدنی حیاتی است.

6. به شادتر بودن کمک کنید

خوردن غذاهای تند باعث می شود مغز شما هورمون های “شادی” مانند سروتونین تولید کند که شما را برای مقابله با افسردگی، اضطراب، عصبانیت و استرس مجهز می کند. این ممکن است توضیح دهد که چرا افرادی که غذاهای تند می خورند همیشه خوشحال به نظر می رسند، حتی زمانی که خیس عرق هستند و از درد گریه می کنند.

7. کمک به دفع سرطان

به گفته برخی از متخصصان پزشکی و آخرین تحقیقات، کپسایسین بر روی سلول های سرطانی اثر مشابهی دارد که داروهای مقاوم در برابر سرطان است. ظاهراً این ماده شیمیایی آنقدر قوی است که می تواند سلول های سرطان خون را از بین ببرد و رشد تومور کشنده را کند کند.

8. التیام درد دل

چگونه!؟ غذاهای تند و تند می توانند معده شما را آرام کنند؟ درست است تحقیقات جدید نشان می دهد که خوردن غذاهای تند می تواند میزان تولید اسید معده را کاهش دهد، خونریزی معده شما را کاهش دهد و خطر ابتلا به سرطان پوست را تا 53 درصد کاهش دهد.

۲۳۳۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا