سلامت خانواده

7 عادتی که باعث پیری زودرس می شود

به گزارش خبرآنلاین، با افزایش سن ظاهر پوست نیز پیر می شود، چربی های بافت پوست از بین رفته و باعث خشکی پوست می شود. اگر به درستی از پوست خود مراقبت نکنید، پوست شما سریعتر پیر می شود و ممکن است شما را در معرض خطرات متعددی مانند سرطان پوست قرار دهد.

برای حفظ سلامت پوست، باید یک رژیم غذایی مغذی داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید تا پوست خود را تغذیه کرده و آن را در بهترین حالت خود نگه دارید. همچنین باید از برخی عادات ناسالم خودداری کنید که در زیر به آنها اشاره می شود.

1) خوابیدن با آرایش

پاک نکردن آرایش به طور جدی برای پوست مضر است و باعث ایجاد چین و چروک می شود. برای جلوگیری از خطرات احتمالی، کافی است قبل از خواب صورت خود را با یک پاک کننده آرایش مناسب بشویید و سپس از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

۲) خواب نامنظم

عادات خواب شما می تواند یکی از دلایل اصلی چین و چروک روی پوست باشد. همچنین نحوه قرار دادن صورت خود بر روی بالش می تواند بر روی پوست شما تأثیر منفی بگذارد. ترجیحاً با قوس باز بخوابید تا پوست صورتتان با بالش تماس پیدا نکند یا به پهلو بخوابید و کف دست ها را زیر صورت و چانه قرار دهید و از تماس پوست با بالش جلوگیری کنید.

3) سیگار کشیدن

سیگار نه تنها بر قلب و ریه ها تأثیر منفی می گذارد، بلکه می تواند پوست را سریعتر از حد معمول پیر کند. سیگار کشیدن باعث ایجاد چین و چروک، افتادگی و تیرگی پوست می شود.

4) عدم استفاده از ضد آفتاب

اشعه ماوراء بنفش ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش داده و منجر به چین و چروک، افتادگی و حتی سرطان پوست شود. سعی کنید در ساعاتی که آفتاب بسیار شدید است (از ساعت 10 صبح تا 16 بعدازظهر) در معرض نور خورشید قرار نگیرید یا از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید و حتما از کرم های ضد آفتاب با SPF 15 یا بیشتر استفاده کنید.

5) مالش مداوم چشم

برخی از افراد وقتی احساس خواب آلودگی یا خستگی می کنند، معمولاً دست های خود را روی چشم ها می گذارند و شروع به مالیدن پوست اطراف چشم می کنند. این باعث ایجاد فشار و استرس زیادی بر روی پوست می شود. بسیاری از فعالیت های روزانه می تواند باعث این استرس شود. کار با موبایل و لپ تاپ، مطالعه زیاد، خیره شدن به صفحه تلویزیون و ….

6) نوشیدن با نی

شاید برای شما عجیب باشد اما باید بدانید که استفاده از نی برای نوشیدن نوشابه باعث ایجاد خطوط و چین و چروک در پوست اطراف لب و دهان می شود. سعی کنید از یک بطری یا لیوان بنوشید.

۷) مصرف زیاد شیرینی و شکر

شکر یک غذای التهابی است. التهاب ناشی از مصرف غذاهای شیرین باعث تشدید برخی از مشکلات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس می شود. اگر مشکل التهابی دارید، بهتر است از مصرف زیاد قند خودداری کنید. همچنین مصرف شکر باعث کدر یا کدر شدن پوست و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست می شود.

منبع: eatthis

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا