سلامت خانواده

7 خوراکی که هوش شما را کم می کند

به گزارش خبرآنلاین، برخی از غذاهایی که به دلیل اثرات منفی باعث کاهش هوش و کاهش سلامتی ما می شوند در زیر معرفی شده اند. اگر می خواهید فردی متمرکز و هوشیار باشید و از آسیب های روحی و جسمی جلوگیری کنید، از این غذاها اجتناب کنید یا مصرف آنها را به حداقل برسانید.

۱. غذاهای شیرین

محصولات قندی نه تنها برای چاقی مضر هستند، بلکه برای عملکرد مغز نیز مضر هستند. مصرف طولانی مدت شکر می تواند باعث انواع مشکلات عصبی، کاهش توانایی یادگیری و تضعیف حافظه شود.

2. فست فود

مطالعات نشان می دهد که غذاهای ناسالم، به ویژه فست فودها، می توانند آنزیم های شیمیایی در مغز را تغییر دهند و منجر به علائم افسردگی و اضطراب شوند. این غذاها بر تولید دوپامین (هورمون شادی) تأثیر می گذارند و چرخه تولید آن را دشوار می کنند. دوپامین عملکرد شناختی، ظرفیت یادگیری، هوشیاری، انگیزه و حافظه را افزایش می دهد. بنابراین، اجتناب از تمام غذاهای دارای چربی بیش از حد، مانند فست فودها و غذاهای سرخ شده، مهم است.

7 خوراکی که هوش شما را کم می کند

3. غذاهای سرخ شده

تقریباً تمام غذاهای فرآوری شده حاوی مواد شیمیایی، رنگ ها، افزودنی ها، طعم دهنده های مصنوعی، مواد نگهدارنده و غیره هستند که همه اینها ممکن است بر رفتار و عملکرد شناختی تأثیر بگذارد و به تدریج سلول های عصبی مغز را از بین ببرد. بد نیست بدانید برخی از روغن های سرخ کردنی مضرتر و خطرناک تر از بقیه هستند. مانند روغن آفتابگردان که یکی از سمی ترین روغن ها به حساب می آید.

7 خوراکی که هوش شما را کم می کند

4. غذاهای بسیار شور

بدیهی است که غذاهای شور تاثیر منفی بر فشار خون و سلامت قلب دارند. غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی نمک (سدیم) هستند نیز می توانند بر عملکرد شناختی تأثیر بگذارند و توانایی تفکر را مختل کرده و باعث کاهش ضریب هوشی شوند.

7 خوراکی که هوش شما را کم می کند

5. غذاهای فرآوری شده

درست مانند غذاهای سرخ شده، غذاهای فرآوری شده (یخ زده، کنسرو شده، خشک، پخته شده یا پاستوریزه) نیز بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر منفی می گذارد و خطر ابتلا به بیماری های مغزی دژنراتیو مانند آلزایمر را در سنین بالا افزایش می دهد.

بیماری دژنراتیو مغز باعث تخریب تدریجی مغز و اعصاب می شود و علائم آن شامل از دست دادن حافظه، گیجی، تغییرات خلقی، اضطراب و بی تفاوتی است.

7 خوراکی که هوش شما را کم می کند

6. چربی های ترانس

چربی های ترانس مشکلات زیادی ایجاد می کنند. آنها تهدیدی برای سیستم قلبی عروقی و عامل اصلی کلسترول بالا و چاقی هستند. این چربی ها برای مغز نیز مضر هستند زیرا باعث کندی مغز می شوند و خطر سکته را افزایش می دهند.

مصرف مداوم و طولانی مدت چربی ترانس اثرات دیگری بر مغز دارد. ممکن است منجر به نوعی انقباض عروق مغزی شود که تا حدودی شبیه به بیماری آلزایمر است. انقباض مغز نیز ناشی از چربی‌های ترانس است که به آرامی به شریان‌ها آسیب می‌رسانند. شما می توانید با محدود کردن مصرف چربی های ترانس از این امر جلوگیری کرده و خطر سکته مغزی را کاهش دهید.

7 خوراکی که هوش شما را کم می کند

7. پروتئین های فرآوری شده

پروتئین ها بلوک های سازنده عضلات هستند و برای عملکرد صحیح بدن ضروری هستند. پروتئین های فرآوری شده عمدتاً در محصولات گوشتی مانند سوسیس و کالباس یافت می شوند و برخلاف پروتئین های طبیعی که به سلامت سیستم عصبی کمک می کنند، پروتئین های فرآوری شده برعکس عمل می کنند و به ساختار مغز آسیب می رسانند.

بیشتر بخوانید:

این غذا باعث فراموشی می شود

۲ ویتامین مفید برای تقویت حافظه

زوال عقل، کم خونی و مشکلات بینایی از علائم کمبود این ویتامین است

منبع: chicagointernalcleansing

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا