سلامت خانواده

7 ماده غذایی موثر برای رشد مو

به گزارش خبرآنلاین از فارس، رژیم غذایی بدون مواد مغذی مناسب می تواند منجر به ریزش مو شود. کمبود ویتامین B12، ویتامین D، بیوتین، آهن و سایر مواد مغذی با ریزش مو مرتبط است. همچنین، داشتن یک رژیم غذایی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی می تواند به بهبود رشد مو، به ویژه در افرادی که کمبود مواد مغذی دارند، کمک کند.

1. تخم مرغ

منبع خوبی از پروتئین و بیوتین است، این دو ماده مغذی برای رشد مو ضروری هستند. مصرف پروتئین کافی برای رشد مو مهم است. زیرا فولیکول های مو بیشتر از پروتئین ساخته شده اند. بیوتین همچنین برای ساخت کراتین (پروتئین مو) ضروری است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف بیوتین می تواند به بهبود رشد مو در افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند کمک کند. تخم مرغ همچنین منبع خوبی از روی و سلنیوم است که در حفظ سلامت مو موثر است.

2. انواع توت ها

توت ها سرشار از ترکیبات مفید و ویتامین هایی هستند که به رشد مو کمک می کنند. ویتامین C موجود در انواع توت ها دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند از فولیکول های مو در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند. بدن همچنین از ویتامین C برای ساخت کلاژن استفاده می کند. به طوری که این پروتئین از مو در برابر شکنندگی و نازکی محافظت می کند. ویتامین C همچنین به جذب آهن کمک می کند. کمبود آهن باعث کم خونی و ریزش مو می شود.

3. اسفناج

اسفناج خانواده ای از سبزیجات برگ سبز است که سرشار از مواد مغذی مفیدی مانند فولات، آهن، ویتامین A و ویتامین C است که به رشد مو کمک می کند. ویتامین A برای رشد مو مهم است، اما مصرف مقدار زیادی از این ویتامین منجر به ریزش مو می شود. بنابراین بهتر است میزان ویتامین A مورد نیاز بدن را از غذاهای غنی از این ویتامین دریافت کنید.

یک فنجان اسفناج 20 درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می کند. اسفناج همچنین منبع گیاهی آهن است که برای رشد مو ضروری است. آهن به گلبول های قرمز کمک می کند تا اکسیژن را در سراسر بدن حمل کنند تا متابولیسم و ​​رشد و ترمیم را افزایش دهند.

4. ماهی چرب

ماهی های چرب مانند سالمون منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 برای بهبود رشد مو هستند. ماهی چرب همچنین منبع خوبی از پروتئین، سلنیوم، ویتامین D3 و ویتامین B برای حفظ سلامت و استحکام مو است. مطالعات نشان می دهد که کمبود ویتامین D3 با ریزش مو مرتبط است.

5. سیب زمینی

سیب زمینی منبع خوبی از بتاکاروتن است. به طوری که بدن این ترکیب را به ویتامین A تبدیل می کند، یک سیب زمینی متوسط ​​حاوی مقدار کافی بتاکاروتن است که 160 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین A را تامین می کند.

6. آووکادو

آووکادو منبع چربی های سالم است. آووکادو منبع غنی ویتامین E است که از رشد مو حمایت می کند. یک آووکادوی متوسط ​​۲۸ درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می کند.

7. سویا

سویا حاوی ترکیبی است که برای رشد مو مفید است. از دیگر مواد غذایی مفید برای حفظ سلامت مو می توان به گوشت قرمز، انواع لوبیا، صدف، مغزها و دانه ها اشاره کرد.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا