سلامت خانواده

601 هزار خدمات امدادی و درمانی به زائران اربعین ارائه شد

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از جمعیت هلال احمر، در بیانیه این جمعیت که روز سه شنبه منتشر شد، آمده است:

جمعیت هلال احمر همانند سال های گذشته به عنوان متولی اصلی امداد و نجات زائران حسینی در جاده های داخلی کشور و تنها متولی ارائه خدمات بهداشتی و امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی خواهد بود. عراق.

عملیات اربعین هلال احمر از 25 مرداد آغاز شده و تا 18 شهریور ادامه دارد. تا 9 مردادماه 14 هزار و 103 زائر از خدمات امدادی هلال احمر بهره مند شدند که از این تعداد 3 هزار و 853 نفر از خدمات اسکان برخوردار شدند. اورژانس و 9 هزار و 569 نفر خدمات بهداشتی و درمانی در محل دریافت کردند و 665 نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

همچنین تا امروز 587 هزار و 699 مورد خدمات داوطلبانه پزشکی و بهداشتی در عراق به زائران ارائه شده است که شامل عیادت از زائران بیمار، خدمات پاراکلینیکی، انتقال بیماران به مراکز درمانی، نسخه نویسی و مراقبت های بهداشتی از زائران است. در مجموع 601802 نفر از این خدمات هلال احمر در داخل کشور و همچنین عراق بهره مند شده اند.

در عملیات امداد و نجات هلال احمر در اربعین حسینی امسال، یک هزار و 381 مرکز، پست و پایگاه عملیاتی برای امداد رسانی به زائران در حال فعالیت هستند که نسبت به سال قبل 28 درصد رشد داشته است. تعداد ناوگان لجستیکی به استخدام همچنین به 4413 مورد رسیده است که نسبت به سال قبل 26 درصد رشد را در این حوزه نشان می دهد. همچنین روزانه بیش از 6000 نیروی امدادی داوطلب در جاده های کشور مشغول این عملیات هستند.

در خارج از مرزها و در کشور عراق 2200 مرکز عملیاتی و موکب های پزشکی در اربعین حسینی امسال در حال فعالیت هستند که 213 دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و … برای خدمت رسانی به زائران کشورمان به عراق اعزام شده اند و 8 هزار نفر شامل 6 هزار امدادگر و درمان داوطلب و 2 هزار داوطلب برای شرکت در طرح پزشک سرگیجه اعلام شده که آماده است و به عراق ارسال شده است و بیش از 300 تن دارو و تجهیزات برای ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به زائران کشورمان تهیه و به عراق ارسال شده است.

بیش از 11 هزار متر مربع تونل هوای سرد در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه برای جلوگیری از گرمازدگی زائران نصب شده است.

هلال احمر به زائران اربعین حسینی و افرادی که بیماری قلبی دارند توصیه کرد قبل از سفر با پزشک متخصص خود مشورت کنند. بسیاری از مشکلات قلبی قابل پیش بینی هستند و بهتر است افراد مبتلا به بیماری های خاص از پیاده روی خودداری کنند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا