سلامت خانواده

5 ویتامین و مکمل مفید برای سلامت مردان

به گزارش خبرآنلاین، برای بهره مندی از سلامت کلی، مردان باید این مکمل ها را در رژیم غذایی خود بگنجانند تا کمبودهای رایج را برطرف کنند:

ویتامین دی

ویتامین D می تواند سطح تستوسترون سالم را در مردان افزایش دهد. ویتامین D همچنین با افزایش جذب کلسیم، نقش مهمی در سلامت سیستم ایمنی و حفظ سلامت استخوان ها دارد. بسیاری از مردان کمبود ویتامین D دارند زیرا در روز به اندازه کافی آفتاب نمی گیرند یا غذاهای غنی از ویتامین D نمی خورند، بنابراین مصرف مکمل می تواند مفید باشد.

منیزیم

طبق تحقیقات، مکمل‌های منیزیم می‌توانند سطح تستوسترون خون را در مردان بهبود بخشند و سلامت ماهیچه‌ها، سنتز پروتئین و عملکرد اعصاب را افزایش دهند.

امگا ۳

امگا 3 به سلامت قلب و عروق، سلامت مفاصل و سلامت مغز در مردان کمک می کند. علاوه بر مکمل ها، امگا 3 به وفور در ماهی های چرب مانند سالمون، ساردین و ماهی خال مخالی یافت می شود.

ویتامین ب

ویتامین‌های B نقش اساسی در فرآیند تبدیل غذا به انرژی دارند و با تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی که برای عملکرد مغز و تنظیم خلق و خو ضروری هستند، به سیستم عصبی سالم کمک می‌کنند.

روی

روی چندین فواید مهم برای سلامت مردان دارد. این ماده معدنی نقش مهمی در عملکرد صحیح دستگاه تناسلی مردان از جمله تولید اسپرم، سلامت پروستات و سنتز تستوسترون دارد. روی همچنین برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی، کمک به فعال کردن آنزیم‌های دخیل در پاسخ ایمنی و ارتقای سلامت کلی مفید است.

منبع: مراقبت از

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا