سلامت خانواده

5 دهک اول جامعه تحت پوشش کامل بیمه سلامت هستند/ افتتاح 17 هزار تخت درمانی در کشور

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، بهرام عین اللهی در سفر یک روزه به گیلان صبح امروز – پنجشنبه هفدهم خردادماه – در سفر یک روزه به گیلان در دیدار با آیت الله رسول فلاحتی نماینده مجلس شورای اسلامی. فقیه استان گیلان و امام جمعه رشت، گفت: شهید رئیسی برای ما یک تکلیف است و شهادت این فرد ارزشمند سرآغاز تداوم خدمت است.

وی افزود: توقفی در کار دولت وجود ندارد و تمام تلاش ما تکمیل و بهره برداری از طرح های سلامت محور است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: 17 هزار تخت درمانی در کشور افتتاح شده و حداقل 1000 تخت درمانی دیگر تا پایان دولت به بهره برداری می رسد.

عین الهی با اشاره به خدمات دولت در حوزه جوانان، تصریح کرد: خدمات دولت در حوزه جوانان شتاب گرفته است. پنج دهک اول جامعه به طور کامل تحت پوشش بیمه سلامت هستند و نسخه الکترونیکی آن از 10 درصد در ابتدای دولت به 90 درصد افزایش یافته است.

وی درمان کودکان زیر هفت سال را کاملا رایگان اعلام کرد و افزود: این طرح برای اولین بار در کشور اجرا می شود و اقدامی پیشرو در صیانت از جمعیت است.

وزیر بهداشت با اشاره به محرومیت نظام سلامت در گیلان افزود: نسبت تخت به جمعیت گیلان خوب نیست و دولت تلاش می کند بیمارستان 421 تختخوابی را سریعتر به بهره برداری برساند. لاکان این باعث بهبود وضعیت خواهد شد ببخش.

زباله بزرگترین معضل گیلان است

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان همچنین در این دیدار با بیان اینکه شهید رئیسی دولتی را تأسیس کرد که هیچ دولتی ویژگی آن را نداشت، تاکید کرد: با وجود خدمات گسترده دولت این شهید بزرگوار همچون شهید رجایی و رهبری معظم انقلاب خدمات ارزنده او در جامعه خوب بازگو نشد.

وی دولت شهید رئیسی را جهادی و خستگی ناپذیر دانست و ادامه داد: شهید رئیسی شهید جهاد و شهید رئیس جمهور بود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه شهید رئیسی هیچ خدمتی را جز خدمت به مردم تغییر نخواهد داد، خاطرنشان کرد: باید از دولت شهید رئیسی بابت این خدمت ارزشمند تشکر کرد. خدا قوت گفت.

آیت الله فلاحتی به فرسودگی بیمارستان های گیلان به ویژه رشت اشاره کرد و ادامه داد: گیلان نسبت به سایر استان ها مورد غفلت از جمله در حوزه سلامت قرار گرفته است.

وی با اشاره به برتری بخش خصوصی درمان نسبت به بخش دولتی افزود: گیلان از نظر تجهیزات پزشکی و فضای فیزیکی در رتبه آخر کشور قرار دارد که ناشی از محدودیت های سیاسی بوده است.

امام جمعه رشت زباله ها را بزرگترین مشکل گیلان عنوان کرد و تصریح کرد: این معضل به تمام بخش های زیست محیطی، روند ساخت بیمارستان آسیب وارد کرده است. پورسینا کند است و نیاز به شتاب دارد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به توقف ساخت دانشکده پزشکی رشت گفت: این بیمارستان 23 سال زیر باد و باران بود اما دستور ساخت آن صادر شده است.

وی با اشاره به تعرفه پرستاری افزود: مبنای این تعرفه خوب بود اما احساس می شود در پرداخت ها بی عدالتی وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا