اخبار سلامت

424 مصدوم و 10 فوتی در حوادث چهارشنبه سوری/ 90 درصد مصدومان مرد هستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، جعفر میادفر با بیان اینکه اورژانس پیش بیمارستانی و یک بیمارستان برای مداوای مجروحان حادثه چاربنسور در حالت آماده باش هستند، اظهار داشت: نزدیک به 700 بیمارستان دولتی و 300 بیمارستان غیردولتی وجود دارد. در کشور. تمامی بیمارستان های دولتی روز چهارشنبه برای مصدومان در آماده باش کامل هستند و بیمارستان های خصوصی نیز در آماده باش هستند تا اگر مصدومی نیاز به انتقال فوری به نزدیک ترین مرکز درمانی داشت، از وی پذیرایی کنند.

وی افزود: حدود 1400 پایگاه اورژانس شهرستان نیز به حالت آماده باش درآمده است. همچنین تعدادی از نیروها در حالت آماده به کار (آماده خدمت) هستند.

میادفر ادامه داد: متاسفانه تعداد مصدومان حوادث چهاربانسوری در سال 1402 نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. سال گذشته از ابتدای اسفندماه 343 مصدوم را ثبت کردیم اما امسال از اول اسفندماه تاکنون 424 نفر در حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال مجروح شده اند که نسبت به مدت مشابه 24 درصد افزایش داشته است. سال گذشته

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه امسال 37 نفر دچار قطع عضو، 138 نفر دچار آسیب چشمی و 196 نفر سوختگی شدند، گفت: داشته است.

وی گفت: 90 درصد مصدومان حوادث چهاربانسوری امسال مرد و 10 درصد زن بودند. همچنین 67 درصد از این مجروحان زیر 17 سال یعنی کودک و نوجوان بودند.

میادفر با بیان اینکه تاکنون 10 نفر در حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال جان خود را از دست داده اند، گفت: 9 نفر از کشته شدگان توزیع کننده مواد منفجره بودند که محل نگهداری مواد منفجره در آتش سوخت.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا