اخبار سلامت

4000 بهورز در حال آموزش اند/ وجود 18000 خانه بهداشت در کشور

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، حسین فرشیدی; معاون بهداشت وزارت بهداشت در حاشیه بازدید از مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت روستای هفت جوی که به مناسبت روز بهروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: خانه بهداشت کوچکترین و حساس ترین خانه بهداشت است. بخشی از ارائه خدمات در حوزه سلامت

وی افزود: افراد قبل، حین و بعد از تولد در خانه های بهداشت تحت نظر هستند و وضعیت جسمی و روحی آنها تا پایان عمر توسط خانه های بهداشت کنترل می شود.

فرشیدی به ابتکار راه اندازی خانه های بهداشت پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سراسر کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: حضور بیماران در خانه های بهداشت برای نیازهای بهداشتی و درمانی روستاها و بیماران ما انجام می شود. همچنین آموزش های لازم را در آموزشگاه های تخصصی افراد بیمار بیاموزید.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه بیش از 18 هزار مرکز بهداشتی درمانی در سراسر کشور فعال است، گفت: بیش از 30 هزار پرستار در مراکز بهداشتی درمانی سراسر کشور برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مشغول به کار هستند. مردم شریف کشورمان و در حال حاضر حدود 4000 جانباز در مراکز آموزشی جایگزین نیروهای بازنشسته می شوند.

وی با اشاره به شاخص های سلامت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در آن زمان شاخص های ما در بخش های بهداشت، پیشگیری، واکسیناسیون، آب سالم و سواد بهداشتی بسیار پایین بود و بیماری های واگیردار و عفونی باعث مرگ بسیاری از افراد شد. مردم

فرشیدی افزود: راه اندازی مراکز بهداشتی و درمانی منجر به شروع جدی واکسیناسیون در کشور شد و شرایطی را فراهم کرد که بیماری هایی مانند فلج اطفال، سرخک و آبله که زمانی کشنده ترین بیماری های کشور بودند، امروز به طور کامل ریشه کن شود. .

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: مراکز بهداشتی و درمانی به عنوان کوچکترین واحدهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی، نقش بسیار زیادی در سلامت و درمان کشور دارند. امروزه باید به مسائلی مانند بهداشت محیط، بهداشت دهان و دندان، بهداشت مدارس و سلامت روان توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به دو بیماری شایع در بین مردم به ویژه فشار خون و دیابت گفت: در حال حاضر بهورزان وظیفه کنترل و پایش این دو بیماری را نیز بر عهده دارند و این دو بیماری در حال حاضر جزو بیماری هایی هستند که فقط با تشخیص قابل کنترل هستند. . آنها نمی توانند، اما باید به طور منظم تحت نظارت و درمان قرار گیرند و دارو دریافت کنند.

فرشیدی خاطرنشان کرد: امروز حوزه سلامت نیز وارد عوامل اجتماعی شده است و دیگر سلامت را به کنترل وضعیت جسمانی افراد محدود نمی کنیم بلکه انتظار داریم بهورزان به صورت جدی وارد حوزه سلامت روان شوند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا