سلامت خانواده

40 درصد بیمارستان های کشور بالای 40 سال سن دارند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالیوی در کنگره بین المللی ساخت و ساز بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات بیمارستانی که در مرکز همایش های رازی برگزار می شود، با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای پیشرو در حوزه بیمارستان سازی است، گفت: با تکیه بر آخرین دستاوردهای مهندسی کشور. ، نیازهای توسعه ای حوزه بیمارستان سازی بالا خواهد بود. تبدیل شد.

وی با طرح این سوال که آیا حرکت بیمارستان سازی در شرایط فعلی کشور باید ادامه داشته باشد، افزود: کشور ما بیش از یک هزار و 100 بیمارستان فعال با 160 هزار تخت بیمارستانی دارد و حدود 70 درصد تخت های بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه های علوم قرار دارد. پزشکی یک فعالیت آموزشی یا غیرآموزشی است.

زالی وی ادامه داد: سهم بیمارستان‌های بخش خصوصی در روند ناوگان بیمارستان‌ها همچنان سهم کمی است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به ازای هر 1000 نفر باید یک تخت بیمارستانی خصوصی داشته باشیم و این به این دلیل است که مجموع تخت های بیمارستان های خصوصی 20 هزار تخت است.

زالی وی با تاکید بر لزوم گسترش تخت های بیمارستانی در بخش خصوصی افزود: در بخش بیمارستانی باید به 75 هزار تخت خصوصی برسیم تا خدمات استاندارد به مردم ارائه شود.

وی بهترین راه برای افزایش تخت های بیمارستانی را ایجاد مشوق، سرمایه گذاری و تخصیص تسهیلات در بخش خصوصی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: با این اقدام شاهد قدرت بیشتر برای توسعه روند درمانی کشور خواهیم بود.

زالی وی با اشاره به اینکه طبق استانداردها باید به ازای هر هزار نفر 2.5 تخت داشته باشیم، گفت: این رقم در حال حاضر بین 1.88 تا 1.89 درصد است.

وی در ادامه بافت های فرسوده و قدیمی بیمارستان های کشور را یکی دیگر از چالش های حوزه بهداشت و درمان برشمرد و افزود: ساخت بیش از 40 درصد بیمارستان های کشور به ویژه در استان تهران مربوط به سال های قبل از سال 1350 بوده است. نزدیک به 30 درصد بین سال های 1350 تا 1369 ساخته شده است.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار راه حل منطقی برای فعالیت بیمارستانی نیست، تصریح کرد: این مورد در تهران جدی تر است، وضعیت تهران توزیع مجدد تخت های بیمارستانی چندان مطلوب نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا