سلامت خانواده

4 ویتامین مفید برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر

به گزارش خبرآنلاین، ویتامین ها و مکمل هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و تضعیف عملکرد شناختی دارند عبارتند از:

ویتامین های گروهی ب

ویتامین های B3، B6، B12 و اسید فولیک (B9) نقش مهمی در مغز و سیستم عصبی انسان ایفا می کنند و وظیفه ایجاد و حفظ سلول های مغز را بر عهده دارند. محققان دریافته‌اند افرادی که مکمل‌های ویتامین B را در رژیم غذایی خود مصرف می‌کنند کمتر به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شوند.

ویتامین E

محققان بر این باورند که ویتامین E به دلیل خواص آنتی اکسیدانی می تواند به پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک کند. بیماران آلزایمر اغلب سطوح پایین ویتامین E دارند.

ویتامین دی

ویتامین D یکی از مهم ترین ویتامین هاست و تقریباً 95 درصد از سالمندان دچار کمبود این ویتامین هستند. دو مطالعه روی 4500 فرد بالای 65 سال مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج هر دو نشان داد که سطوح پایین ویتامین D با اختلال در عملکرد ذهنی مرتبط است.

امگا 3-6-9

امگا 3-6-9 نیز یکی از مهم ترین مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مغز است. مطالعات نشان داده است افرادی که مقادیر بیشتری امگا 3-6-9 مصرف می کنند حافظه و توانایی یادگیری خوبی دارند و 41 درصد کمتر مستعد زوال عقل هستند.

منبع: alzheimersorganization

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا