سلامت خانواده

4 راه مهم برای تقویت حافظه و تقویت مغز

علی سلیمی: اگرچه مغز به طور معمول در طول فعالیت های روزانه بسیار فعال است، برخی از فعالیت ها ممکن است به افزایش عملکرد آن کمک کنند. این به نوبه خود ممکن است به محافظت از مغز در برابر انحطاط مرتبط با افزایش سن کمک کند. مغز همیشه فعال است، حتی در هنگام خواب، با این حال برخی از فعالیت‌ها می‌توانند مغز را به روش‌های جدیدی درگیر کنند و به طور بالقوه منجر به بهبود حافظه و شناخت شوند. در اینجا 4 مورد از آنها وجود دارد.

1- تمرین تجسم

تجسم شامل تشکیل یک تصویر ذهنی برای نمایش اطلاعات است. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که تجسم به افراد کمک می کند اطلاعات را سازماندهی کنند و تصمیمات آگاهانه بگیرند. افراد می توانند تجسم را در زندگی روزمره خود تمرین کنند. به عنوان مثال، قبل از رفتن به خرید، نحوه رفت و آمد یا کالای مورد نیاز خود را تجسم کنید. نکته کلیدی این است که صحنه ها را واضح و تا حد امکان با جزئیات تصور کنید.

2- معاشرت

ارتباط و معاشرت با دوستان می تواند یک فعالیت ذهنی مفید باشد که به حفظ عملکرد شناختی کمک می کند. یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که افرادی که تماس های اجتماعی مکرر دارند کمتر به زوال شناختی و زوال عقل مبتلا می شوند. برخی از فعالیت هایی که ممکن است به تحریک مغز کمک کند عبارتند از: بحث کردن، بازی کردن، یا شرکت در ورزش های گروهی که می تواند به عملکرد مغز کمک کند.

4 راه مهم برای تقویت حافظه و تقویت مغز

3- افزایش دایره لغات

گسترش دایره لغات خود یک راه عالی برای گسترش دانش شما در حین تمرین مغز است. یک راه ساده برای افزایش دایره لغات این است که یک کتاب بخوانید یا یک برنامه تلویزیونی تماشا کنید و کلمات ناآشنا را یادداشت کنید و سپس معنی را در فرهنگ لغت جستجو کنید.

4 راه مهم برای تقویت حافظه و تقویت مغز

4- موسیقی

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که گوش دادن به موسیقی که فرد از آن لذت می‌برد، بخش‌های مختلف مغز را درگیر و به هم متصل می‌کند. محققان پیشنهاد کرده اند که این می تواند منجر به بهبود عملکرد شناختی و بهزیستی کلی در فرد شود.

به خاطر داشته باشید که افراد معمولاً در مورد تمرینات مغزی که برای آنها لذت بخش تر است، تفاوت دارند. بهتر است ابتدا طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های تمرین مغز را امتحان کنید، و استفاده از هر کدام لذت‌بخش‌تر است.

منبع: medicalnewstoday

بیشتر بخوانید: 4 راه طبیعی برای تقویت حافظه / چه غذاهایی باعث تقویت یا تضعیف حافظه می شود

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا