سلامت خانواده

315 نفر در شاهرود به بیماری ام اس مبتلا شدند/ جوانان بیشتر گرفتار شدند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو، سید محمد حاجی میر صادقی گوروب عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، با بیان اینکه بیش از 315 نفر در شهرستان شاهرود بیمار هستند، گفت:م اینمبتلا هستند، گفت: این آمار در سامانه بیماری های خاص این دانشگاه ثبت شده است.

وی ضمن بیان اینکه این بیماری التهاب مزمن خود ایمنی سیستم عصبی مرکزی است، افزود: در واقع سیستم ایمنی بدن به بافت مغز، نخاع و عصب چشم حمله می کند و غلاف سلول های عصبی را از بین می برد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه هنوز درمان قطعی این بیماری کشف نشده است، گفت: داروهای موجود تنها روند بیماری را کند می کند و به کاهش علائم و کنترل استرس ناشی از آن کمک می کند. .

حاجی میر صادقی ضمن بیان اینکه جوانان بیش از سایر اقشار جامعه درگیر هستندم اینوی تصریح کرد: با تشکیل انجمن ویژه این بیماران در شاهرود تلاش شد تا اطلاعات لازم به بیماران و خانواده هایشان داده شود و امید در دل آنها زنده شود.

وی ضمن بیان اینکه زنان بیشتر از مردان به این بیماری مبتلا می شوند، افزود: محدوده سنی 20 تا 40 سال ثبت شده و تنها راه تشخیص آن معاینه بالینی است. م. آر. آه تونوار چشم، آزمایش مایع نخاعی و آزمایش خون.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا