سلامت خانواده

3 حقیقت در مورد روابط ماندگار

علی سلیمی: عشق پایدار مبتنی بر تلاش مداوم است. تعهد و احترام متقابل زوج ها را در طوفان های زندگی نگه می دارد. روابط پایدار مراقبتی هستند و نیاز به اعتماد متقابل دارند.

در روابط طولانی مدت، عشق واقعی به چیزی بیش از جرقه های شور و جذابیت نیاز دارد. عشق پایدار تنها بر اساس اشتیاق ساخته نمی شود، بلکه موضوع تلاش مداوم است. هنگامی که هیجان اولیه با فراز و نشیب های یک رابطه، در میان هرج و مرج و استرس های روزانه از بین می رود، این تعهد و احترام متقابل است که زوج ها را حفظ می کند و با فداکاری بی دریغ آنها را در طوفان های زندگی راهنمایی می کند. در اینجا 3 نشانه حیاتی از یک رابطه سالم و واقع بینانه است که به ثبات، رضایت و طول عمر آن کمک می کند.

1- روابط پایدار همیشه برابر نیستند

برابری در یک رابطه عاشقانه به این معنا نیست که هر دو طرف همیشه در یک سطح باشند. مسئله اصلی حفظ تعادل پویا است. وقتی یکی از طرفین به چالش کشیده می شود و می لنگد، طرف دیگر برای حمایت و کمک وارد عمل می شود. سازش و فداکاری اجزای اساسی هر رابطه انعطاف پذیر است.

2- روابط پایدار مستلزم اعتماد متقابل است

احساس امنیت کافی برای به اشتراک گذاشتن هر چیزی با شریک زندگی خود سنگ بنای یک رابطه سالم است. این ایمنی باعث باز بودن و آسیب‌پذیری می‌شود و صمیمیت عمیق‌تری را تقویت می‌کند. این همچنین تضمین می کند که هیچ موضوع مهمی پنهان نمی شود، که اعتماد ایجاد می کند و رابطه را صادقانه و انعطاف پذیر نگه می دارد.

3 حقیقت در مورد روابط ماندگار

3- روابط پایدار هویت فردی را می پذیرد

برخلاف ضرب المثل رایج “تو من را کامل می کنی” که نشان می دهد افراد به تنهایی ناقص هستند و تنها زمانی کامل می شوند که شریک زندگی خود را پیدا کنند، روابط پایدار زمانی شکوفا می شود که هر دو طرف به عنوان افراد کامل و مستقل گرد هم آیند. برای خلق چیزی بزرگتر از خودشان. در چنین روابطی، افراد به دلیل ناامیدی، ناامنی، ترس از تنهایی یا صرفاً به این دلیل که دیگران این کار را می کنند، کنار هم نمی مانند، بلکه به این دلیل که واقعاً می خواهند با هم باشند. این اتحاد بر اساس میل و تعهد است، نه ضرورت یا الزام. رابطه ای که با ذهنیت “من تو را می خواهم” به جای “من به تو نیاز دارم” شکل بگیرد بی نهایت قدرتمندتر خواهد بود.

منبع: psychologytoday

بیشتر بخوانید: “ببخش و فراموش کن”؛ آیا چنین چیزی ممکن است؟/ پاسخ های یک فیلسوف و محقق حافظه

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا