سلامت خانواده

3 برابر افراد مبتلا به آلزایمر تا سال 2050 / تاثیر روغن زیتون بر سلامت مغز

میر شهرام صفری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بیماری آلزایمر اپیدمی قرن بیست و یکم نامیده شده است، اظهار داشت: پیش بینی می شود تا سال 2050 تعداد مبتلایان به آلزایمر در جهان سه برابر شود و به منظور پیشگیری از این بیماری ، مردم باید از عوامل زمینه ای مراقبت کنند. پیشگیری از آلزایمر که شامل عوامل متابولیکی، جسمی، روانی، تغذیه ای، محیطی و سبک زندگی می شود.

وی افزود: هوش مصنوعی اخیرا ساخته شده است که تنها با انجام آزمایش خون، اندازه گیری میزان چربی و بررسی برخی ژن ها و برخی عوامل التهابی می تواند تشخیص دهد که فرد از هفت سال قبل از بروز علائم به آلزایمر مبتلا می شود. ” یا نه

فیزیولوژیست عصبی وی تصریح کرد: تنها در آمریکا در هر دقیقه یک نفر به آلزایمر مبتلا می شود و دو سوم مبتلایان به این بیماری را زنان تشکیل می دهند در حالی که یک سوم موارد آلزایمر کاملا قابل پیشگیری است.

صفری ادامه داد: از این رو مطالعات انجام شده، دو ترکیب پروبیوتیک گیاه گنجانده شده است اینولین و فروکتولیگوساکارید اگر به مدت 12 هفته مصرف شود، می تواند سرعت پردازش مغز را افزایش دهد، حافظه را بهبود بخشد و عملکردهای شناختی را در افراد بالای 60 سال بهبود بخشد، که باعث بهبود عملکردهای شناختی پس از تغییر می شود. کف میکروبیوم روده توسط این دو پروبیوتیک کنترل می شود.

وی بیان کرد: استفاده از غذاهای گیاهی، سبزیجات، میوه ها و غذاهای دریایی می تواند از ابتلای افراد به بیماری آلزایمر جلوگیری کند و نتایج تحقیقات اخیر نشان می دهد که در صورت کمبود ویتامین D احتمال ابتلای افراد به آلزایمر تا 40 درصد افزایش می یابد.

فیزیولوژیست عصبی وی افزود: طبق تحقیقات انجام شده روغن زیتون علاوه بر تاثیر بر سلامت قلب می تواند اثرات مثبتی بر سلامت مغز نیز داشته باشد و تحقیقات نشان می دهد مصرف روزانه کمی بیشتر از یک قاشق چای خوری روغن زیتون می تواند تا 28 درصد خطر مرگ ناشی از آن را کاهش دهد. زوال عقل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا