سلامت خانواده

253 زائر مجروح و کشته شده از آغاز مراسم پیاده روی اربعین به داخل کشور منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس در اطلاعیه شماره هفت ستاد اربعین جمعیت هلال احمر که امروز شنبه سوم شهریور منتشر شد، آمده است که از آغاز مراسم پیاده روی اربعین 253 زائر مجروح و فوت شده به کشور منتقل شده اند. ادامه این اطلاعیه به شرح زیر است:

جمعیت هلال احمر همانند سال های گذشته اصلی ترین ارائه دهنده خدمات امداد و نجات به زائران حسینی در جاده های داخلی کشور و تنها ارائه دهنده خدمات بهداشتی و امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی در عراق است.

عملیات اربعین هلال احمر از 25 مرداد ماه آغاز شد و تا امروز سوم شهریور 31 هزار و 546 زائر از خدمات امدادی هلال احمر بهره مند شدند و از این تعداد 8 هزار و 353 نفر از خدمات اسکان اضطراری و 21 هزار و 778 نفر خدمات اورژانسی دریافت کردند. . آنها در محل تحت درمان قرار گرفتند و 1394 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

تاکنون 2 میلیون و 50 هزار و 609 مورد خدمات داوطلبانه پزشکی و بهداشتی در عراق به زائران ارائه شده است که شامل عیادت از زائران بیمار، خدمات پاراکلینیکی، انتقال بیماران به مراکز درمانی، نسخه نویسی و مراقبت های بهداشتی از زائران و در مجموع می باشد. در داخل کشور و در عراق نیز 2 میلیون و 423 هزار و 361 نفر از این خدمات هلال احمر بهره مند شده اند که از مجموع خدمات ارائه شده، 52 هزار و 252 خدمات درمانی به زائران اربعین که دچار گرمازدگی شده اند، ارائه شده است.

تاکنون گزارشی از شیوع بیماری واگیردار در بین زائران دریافت نشده است. با توجه به گرمای شدید هوا در عتبات عالیات، شایع ترین دلیل مراجعه زائران به مراکز درمانی هلال احمر، مشکلات گوارشی ناشی از گرما، گرمازدگی، تاول پا و ضعف و خستگی عضلانی است و به زائران توصیه می شود. در ادامه توجه به گرمای هوای عتبات عالیات و موکول کردن زیارتشان به ساعات شب، نوشیدن مایعات فراوان از گرمازدگی جلوگیری می کند.

زائران می توانند به مراکز درمانی هلال احمر در نجف طریق الحسین(ع) مراجعه کنند.الف) و زیارت کربلا، زائرانی که توفیق زیارت عتبات عالیات را داشته و در راه بازگشت به شهر خود هستند، در صورت امکان از رانندگی در هنگام خستگی خودداری کنند و برای رسیدن به مقصد عجله نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا