سلامت خانواده

2 ٪ از دلایل مرگ و میر جاده به دلیل خطای انسانی است – آژانس خبری مهر | اخبار ایرانی و جهانی

به گفته خبرگزاری مهر ، حسین کرمنپور ، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعات عمومی وزارت بهداشت ، در جلسه معاون دستیاران بهداشت علوم پزشکی ، که امروز در مقر های وزارت بهداشت برگزار شد ، گفت: “نقش سلامتی بخش در کشور به گونه ای است که ممکن است وی آن را به عنوان بخشی از فرهنگ عمومی جامعه در نظر گرفته باشد ، رسانه های جهانی نیز تحت تأثیر این رسانه ها قرار گرفتند. اقدامات گسترده متخصصان بهداشت و مناطق مرتبط در زمینه پیشگیری از بیماری.

کمپین اطلاعات “نه تصادف” از امروز

وی با اشاره به راه اندازی کمپین اطلاعاتی “نه تصادفی” از ابتدای ماه مارس ، خاطرنشان کرد: ماهیت کمپین ها پیشگیری و ارتقاء سلامت جامعه است. بنابراین ، من حضور نمایندگان بهداشت را در نظر می گیرم و بر اهمیت اطلاع رسانی تأکید می کنم.

او توصیه کرد: Zaqqandiوزیر بهداشت ، که تخصص آن در این زمینه است آسیب همیشه در مورد اهمیت برخورد با موضوع است آسیبحوادث و پیشگیری از مرگ و میر جاده تأکید کرد. بر این اساس ، ما شروع به مطالعه سطح ملی و بین المللی کردیم و با بررسی تلاشهای انجام شده در سالهای اخیر ، به این نتیجه رسیدیم که باید اقدامات مؤثر در این زمینه و پیشاهنگ انجام شود.

کرمنپور افزود: “با وجود اقدامات مکرر در زمینه کاهش تصادف ، ما به یک یادآوری اساسی در سیستم بهداشتی نیاز داشتیم.” همانطور که در سیستم بهداشت و درمان ، واکسن ها یادآور برای تقویت ایمنی جامعه ضروری هستند ، بنابراین لازم بود بحث در مورد تصادفات باشد. زیرا میزان مرگ و مایه نتیجه حوادث جاده ای در کشور برابر با تعداد کشته شدگان از سالهای جنگ تحمیل شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعات وزارت بهداشت گفت: “همه از این امر آگاه هستند ، اما آگاهی به تنهایی کافی نیست. در زمینه پیشگیری از تصادفات جاده ای ، لازم است که یادآوری شود و برای حفظ هشدار جامعه مورد توجه قرار گیرد. این مسیر

وی خاطرنشان کرد: در تمام جلسات من از سطح بالای دولت تا جلسات تخصصی حضور داشته ام ، من همیشه سؤالی را مطرح کرده ام که پاسخ بازتابی داشته است. چه تعداد از شرکت کنندگان در این جلسه یا عزیزانشان قربانی تصادفات بودند؟ و بسیاری از دست ها همیشه بالا رفته اند. می توان گفت که نزدیک به 2 تا 5 درصد از افراد در عواقب حوادث ترافیکی درگیر شده اند.

کرمنپور گفت: یکی از غم انگیزترین نمونه ها ، حادثه سال 2 است که در آن تنها چهار نفر از نخبگان دانشگاه فناوری شریف زنده مانده اند. یکی از آنها مریم میرزاخانی بود که بعداً با دستاوردهای خود دنیای ریاضیات را دگرگون کرد. تصور کنید که آیا نخبگان دیگر نیز زنده مانده اند ، چگونه می توانند در مورد آینده علم و کشور داشته باشند. چند روز پیش ، ما یک حادثه تلخ در کرمان دیدیم. اتوبوس حامل نخبگان علمی ایران در یک تصادف غم انگیز چهار جان ارزشمند را از دست داد. شاید یکی از آنها می توانست مریم میرزاخانی برای جهان باشد.

وی گفت: “امروز ، تنها راه اتحاد و تلاش برای کاهش این فاجعه ها ، ایجاد یک عزم ملی برای مقابله با تصادفات با شعار” نه تصادف “است.

جاده ها هنوز می میرند

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعات وزارت بهداشت ، با اشاره به آمار مرگ و مرگ مایه و مجروحان در حوادث جاده ای ، گفتند: در سال 6 ، بیش از 6000 نفر در تصادفات جان باختند. یعنی بیش از 2 نفر هر روز و هر ماه ؛ این اعداد نشان می دهد که جاده ها هنوز در حال مرگ هستند.

وی افزود: براساس گزارش اضطراری این کشور ، امسال بیش از 6000 نفر در حوادث ترافیکی زخمی شده اند ، یعنی تقریباً یک میلیون نفر! این آمار فاجعه ساکت را روایت می کند که نیاز به اقدام فوری و ملی دارد.

Kermanpour گفت: طبق مطالعات مونتاژ مشاوره اسلامی ، تصادفات به اشکال مختلف بر تولید ناخالص داخلی کشور (تولید ناخالص داخلی) به اشکال مختلف تأثیر می گذارد ، در حالی که سهم بخش بهداشت تولید ناخالص داخلی کمتر از 2 ٪ است. به عبارت دیگر ، ما نه تنها سرمایه انسانی خود را در جاده ها از دست می دهیم بلکه هزینه های زیادی را نیز به اقتصاد کشور تحمیل می کنیم.

وی افزود: 2 ٪ از تصادفات منجر به مرگ در نه استان می شود ، اگرچه ممکن است مردگان در این استان ها زندگی نکنند ، اما این تصادفات در جاده های این مناطق رخ می دهد. بنابراین ، مسئله تصادفات یک چالش ملی است که برای به حداقل رساندن میزان این تصادفات باید جامع و جامع باشد.

کرمنپور گفت: بیش از 5 ٪ حوادث کشنده در جاده های بین شهری و سپس در رتبه بعدی اتفاق می افتد. این آمار نشان می دهد که برای کاهش تلفات ، ما باید تمرکز ویژه ای بر ایمنی جاده های خارج از کشور و ارتقاء زیرساخت های حمل و نقل داشته باشیم.

وی همچنین ادامه داد: “بیش از 6000 نفر هر سال در تصادفات می میرند ، امسال تا نوامبر به حدود 6000 رسیده است و ما فراتر از آن هستیم. اگر این روند را در مقیاس تاریخی در نظر بگیریم ، می فهمیم که پس از سه دهه از پایان پایان جنگ تحمیل شده ، ما هنوز سالانه در جاده های جاده ها چهره ای از دست می دهیم.

رئیس وزارت روابط عمومی و اطلاعات وزارت بهداشت اظهار داشت: “سؤال اساسی این است که چرا این آمار هنوز هم زیاد است و چرا کشورهای مشابه ما توانسته اند آن را کاهش دهند؟” به عنوان مثال ، افرادی که از مصر برگشته اند می گویند وضعیت اتومبیل ، خیابان و فرهنگ رانندگی مردم آن کشور بسیار شبیه به ایران است. اما تفاوت این است که مصر توانسته است در سالهای اخیر میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات را به 4.1 در هر 6000 کاهش دهد ، در حالی که در ایران هنوز حدود 2 است. این نشان می دهد که این بحران با اتخاذ سیاست های مناسب و مداخلات کارآمد می تواند مهار شود.

وی گفت: “در سال 2 ، ما آمارهای تکان دهنده ای از 6000 مرگ و میر ناشی از تصادفات داشتیم ، اما با برخی مداخلات ، این تعداد به 6000 نفر در سال کاهش یافت.” بخش مهمی از این موفقیت تجهیز جاده ها به دوربین های نظارت و افزایش نظارت پلیس بود. در ابتدا ، نصب این دوربین ها برای رانندگان و پلیس جدید و غیرمعمول به نظر می رسید ، اما به تدریج تأثیر آن را نشان داد و تصادفات را به طرز چشمگیری کاهش داد ، اما متأسفانه پس از دوره تاج ، حوادث دوباره افزایش یافت. زمان زیادی برای کنترل این بحران باقی نمانده است و باید در اسرع وقت اقدامات جدی انجام شود.

Kermanpour خاطرنشان کرد: در Nowruz 2 ، متأسفانه ما 4 نفر از هموطنان خود را در تصادفات از دست دادیم. اکنون ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا سال را در سال پر از خوشبختی برای ملت ایران کنیم.

وی با اشاره به کمپین اطلاعات ، نه به طور تصادفی ، اذعان کرد: برای دستیابی به این هدف ، باید تأکید کنم که کمپین ما فقط 5 روز است. این بازه زمانی فرصتی طلایی برای اقدام است ، زیرا این کمپین وارد مرحله اجرایی و عملیاتی می شود. نقش کمپین در این زمان اطلاع رسانی ، اطلاع رسانی و ترغیب مردم به تغییر رفتار است. اما پس از آن کمپین دیگر تأثیرگذار نیست. زیرا مردم به فعالیتهای طولانی مدت مطلوب پاسخ نمی دهند. بنابراین ، ما باید در این دوره تلاش کنیم تا بتوانیم حداکثر تأثیر را داشته باشیم.

رئیس وزارت روابط عمومی و اطلاعات ، گفت: “مشکل اتومبیل و جاده ها همچنان وجود دارد ، اما آنچه در اختیار ماست ، فرهنگ رانندگی و رفتار شخصی ما در جاده ها است.” تا زمانی که این تغییرات ساختاری در زیرساخت های حمل و نقل رخ دهد ، ما در وزارت بهداشت وظیفه داریم تا افراد را با این ابزارهای موجود نجات دهیم. این کمپین فرصتی برای شروع تغییراتی است که از این لحظه داریم.

وی افزود: نکته مهم این است که ما باید از فرصتی برای بیان مطالبات خود استفاده کنیم ، ما به سادگی نمی توانیم اعلام کنیم که اتومبیل ها مشکل دارند ، اما ما باید از این فرصت استفاده کنیم. ” ما قبلاً چنین اطلاعاتی را نیز تهیه کرده ایم و از دوستان در استان ها می خواهم که اگر رسانه ها در مورد عوامل غیر از خطای انسانی مانند اتومبیل ، جاده یا قوانین ، پرسش آنها آن را بیان کردند ، آن را رد نکنید و آن را انکار نکنید. واقعیت این است که سه عامل “ماشین ، جاده و قوانین” ، به همراه طرف چهارم ، “خطای انسانی” نقش مهمی در تصادفات دارند ، اما طبق داده های موجود ، 5 ٪ تا 5 ٪ از دلایل مرگ در جاده ها به دلیل خطا است. این انسان است.

Kermanpour در ادامه گفت: این نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان نیز صادق است. حتی در کشورهایی که هر دو جاده ایمن ، اتومبیل های استاندارد و بودجه زیادی برای کنترل ترافیک دارند ، ما هنوز تلفات جاده ای را مشاهده می کنیم. بنابراین ، واضح است که در این میان یک حلقه مفقود وجود دارد ، و این همان چیزی است که ما می خواهیم در این پیشاهنگ به آن توجه کنیم.

رئیس وزارت روابط عمومی و اطلاعات وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد که با همکاری دانشگاه های پزشکی در سراسر کشور ، اسکن “تصادف نکردن” موفقیت آمیز و کاهش حوادث و تلفات جاده ای باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا