اخبار سلامت

2عامل مصدومیت موتورسواران در تصادفات/کمبود1400 نیروی اورژانس

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، محمداسماعیل توکلی امروز در نشست خبری سازمان اورژانس استان تهران در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چند درصد از جانباختگان تصادفات در صحنه تصادف جان خود را از دست می دهند، اظهار داشت: این تصادفات چند درصد جان خود را از دست می دهند. وی بیان کرد: در خصوص آمار فوتی ها اعلام آمار بر عهده سازمان پزشکی قانونی است. با وجود این، حجم زیادی از ماموریت های اورژانس در تهران مربوط به تصادفات است. در سال گذشته یک میلیون و 200 هزار ماموریت توسط اورژانس استان تهران انجام شده است و به طور میانگین 50 درصد ماموریت های اورژانس استان تهران مربوط به حوادث ترافیکی و غیرترافیکی است.

عامل اصلی تصادفات و مصدومیت موتورسواران تهرانی

وی ادامه داد: تصادفات رانندگی بخش عمده ای از ماموریت های ما در استان تهران است. یکی از چالش های ما در این زمینه راکبان موتورسیکلت هستند که افزایش تصادفات آنها منجر به افزایش خسارات نظام سلامت می شود. علت اصلی آسیب دیدگی راکبان موتورسیکلت سرعت بالا و نداشتن کلاه ایمنی است و با رعایت سرعت مطمئنه و استفاده از کلاه ایمنی می توان از بسیاری از صدمات جلوگیری کرد.

آخرین اخبار راه اندازی آمبولانس دوستدار کودک

توکلی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم در خصوص آخرین وضعیت راه اندازی آمبولانس دوستدار کودک اظهار داشت: طرح آمبولانس دوستدار کودک تقریبا به مرحله نهایی خود رسیده است و در حال بررسی محل استقرار این آمبولانس ها در تهران هستیم. با توجه به ترس کودکان از آمبولانس تصمیم بر این است که از ابزاری در محیط آمبولانس های دوستدار کودک استفاده شود تا کودکان در رفت و آمد با آمبولانس دچار مشکل نشوند.

7 مرکز اورژانس بانوان در تهران وجود دارد

نبود 400 پایگاه و اورژانس 1400 در استان تهران

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کمبود آمبولانس و نیروی انسانی در اورژانس تهران گفت: سال گذشته 4 هزار میلیارد ریال کسری بودجه داشتیم که تا حدودی برطرف شد اما با توجه به اینکه بودجه ریزی بر اساس صورت نگرفت. در واقعیت، برخی از این کسری ها هنوز پابرجاست. از طرفی اکثر ناوگان اورژانس تهران بیش از 15 سال قدمت دارند. در شانزدهمین جلسه شورای عالی سلامت مصوب شد که به ازای هر 20 هزار نفر یک اورژانس در نظر گرفته شود اما در استان تهران بیش از 400 اورژانس کمبود داریم به عبارتی باید 715 پایگاه داشته باشیم. اما 300 ایستگاه داریم و از نظر تعداد متخصص نیز با مشکل کمبود 1400 پرسنل اورژانس مواجه هستیم.

توکلی بیان کرد: در عین حال میانگین ماموریت انجام شده توسط هر پایگاه 12 ماموریت و میانگین زمان هر ماموریت 90 دقیقه است و از این رو همکاران زمان زیادی را بر بالین بیمار می گذرانند و شرایط کاری همکاران به این صورت است. پویا، ناامن و اضطراب زا. فرسودگی شغلی بسیار بالاست و همه این موارد باعث کاهش کیفیت خدمات اورژانسی می شود. امیدواریم این تاخیرها به زودی برطرف شود.

انجام بیشترین ماموریت هوایی توسط اورژانس تهران

وی با بیان اینکه بزرگترین ناوگان هوایی اورژانس در تهران مستقر است، یادآور شد: بیشترین حجم ماموریت ها نیز در اورژانس هوایی استان تهران انجام می شود و اورژانس هوایی تهران از تمامی حوادث کشور پشتیبانی می کند؛ همچنین اورژانس هوایی استان تهران در حال انجام است. دو هواپیمای بال ثابت ما در حال انتقال اعضای پیوندی، مجروحان بدحال و غیره در سراسر کشور هستند به طوری که بالگردهای اورژانس تهران در یک سال گذشته 500 سورتی پرواز انجام داده اند.

اورژانس همچنین به اتباع خارجی خدمات ارائه می دهد

رئیس سازمان اورژانس استان تهران با اشاره به اینکه اورژانس پیش بیمارستانی در همه جای کشور فارغ از نژاد و قومیت فعالیت می کند، گفت: شهروندان نیز با 115 تماس می گیرند و درخواست کمک می کنند و همکاران بهترین خدمات را به آنها ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم تماس ها در کشور مربوط به تهران است و مردم روزانه بیش از 11 هزار تماس با اورژانس استان تهران دارند، خاطرنشان کرد: مردم شرق، جنوب و مرکز کلانشهر تهران از این تعداد تماس دارند. بیشترین تماس با اورژانس استان تهران

توکلی افزود: آمبولانس ها به طور متوسط ​​هر هفته 10 مادر باردار را به مراکز درمانی منتقل می کنند و بیشتر زایمان ها در داخل آمبولانس انجام می شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا