اخبار سلامت

18 مرکز بهداشتی و درمانی در سیل سیستان و بلوچستان آسیب دید/ انتقال مادران باردار به مراکز درمانی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، جعفر میادفر با بیان اینکه در حادثه سیل دشتیاری 39 مادر باردار به مناطق امن و 9 مادر باردار و همچنین 6 بیمار دیابتی توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند، اظهار داشت: نیروهای اورژانس در این حادثه 12 نفر که در سیل گرفتار شده بودند به آنها کمک کردند و آنها را نجات دادند.

وی ادامه داد: در بازه زمانی ۱۴ تا ۱۸ اسفندماه با دریافت اخطاریه از سوی سازمان هواشناسی به تمامی مراکز EOC (مرکز عملیات اورژانس) دانشگاه های علوم پزشکی آسیب دیده اعلام آمادگی کردیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اعزام تیم های ارزیاب سلامت به مناطق حادثه دیده و همچنین ارزیابی هوایی مناطق سیل زده توسط اورژانس هوایی خاطرنشان کرد: در این حادثه 5 دستگاه آمبولانس پشتیبان، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، و یک فروند بالگرد اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، 5 تیم بهداشتی شامل بهداشت محیط، مبارزه با بیماری ها و سلامت خانواده و دو تیم پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

میادافر از خسارت به 18 مرکز بهداشتی و درمانی و پایگاه اورژانس در این منطقه خبر داد و گفت: سیل و فعالیت آمبولانس ها در سیل اخیر منجر به خسارت دو دستگاه آمبولانس در بریس و درگوس شده است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات بهداشتی و درمانی با اورژانس هوایی و قایق به بیماران و مصدومان ارائه می شود و همزمان با فروکش سیلاب در بیشتر مناطق، تیم های بهداشت محیط در حال امحای لاشه دام های سبک و سنگین هستند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا