سلامت خانواده

15 درصد از زوج ها مشکلات ناباروری را تجربه می کنند

پیمان صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به علل ناباروری در مردان و با بیان اینکه حدود 15 درصد از زوج ها در دنیا با مشکلات ناباروری مواجه هستند، اظهار کرد: ناباروری می تواند هم مردان و هم زنان را درگیر کند و در گام اول درمان ناباروری مردان، باید علت ناباروری را شناسایی و سپس درمان کرد.

وی با اشاره به اینکه پزشک متخصص با توجه به علت ناباروری و وضعیت جسمانی هر فرد، درمان متفاوتی را در نظر می گیرد، افزود: برخی از علل ناباروری مردان ناشی از شرایط زندگی یا بیماری است که باید توجه داشت که بیشتر این عوامل قابل پیشگیری و درمان است.

فوق تخصص جراحی کلیه و ادرار مجازی و ناباروری مردان با اشاره به اینکه عوامل محیطی، مواجهه مضر، ابتلا به برخی بیماری ها و اختلالات مادرزادی از جمله عوامل خطر ناباروری مردان است، تصریح کرد: ابتلا به برخی بیماری ها مانند دیابت و ام اس می تواند منجر به ناباروری مردان شود. به اختلال در عملکرد بدن و تغییر در ترشح هورمون ها و ابتلا به سندرم ها کلاین فیلتر کنید و سندرم کارتنجر همچنین یکی از دلایل ناباروری است.

صالحی با اشاره به اینکه بروز اختلال در عملکرد غده هیپوفیز می تواند میزان ترشح هورمون را نیز تغییر دهد و منجر به ناباروری شود، ادامه داد: به طور معمول افرادی که از سوء تغذیه رنج می برند به دلیل کمبود ویتامین های ضروری در معرض خطر ناباروری قرار دارند.

وی بیان کرد: ضایعات نخاعی، قرار گرفتن در معرض گرما، آسیب های جسمی از دیگر علل ناباروری مردان است و همچنین شیمی درمانی و پرتودرمانی نیز می تواند منجر به ناباروری شود.

فوق تخصص جراحی کلیه و ادرار مجازی و ناباروری مردان افزود: بروز عفونت در بدن و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر یا فلزات سنگین مانند سرب خطر ناباروری را افزایش می دهد و اعتیاد به مواد مخدر و مصرف سیگار و قلیان از جمله موارد دیگر است. عوامل در مردان ناباروری محسوب می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا