سلامت خانواده

15 تا 49 سالگی سن مناسب برای بارداری / افزایش سن ازدواج در بین افراد تحصیلکرده

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از و به نظر می رسیدعلیرضا رئیسی در جلسه ستاد هماهنگی جمعیت جوانان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: جوان بودن جمعیت یک موضوع ملی و بسیار جدی است و در کنار مردم باید همه مسئولان را متقاعد کرد چرا که جوانی جمعیت نیست. تنها موضوع دولت است که کل کشور و همه نهادها را تحت تاثیر قرار می دهد. مربوط است.

وی تصویب بودجه را یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای پیشبرد این برنامه ملی عنوان کرد و با کمک مجلس که تاکنون در زمینه برنامه های جوانان جمعیت به خوبی عمل کرده است، اعتبارات لازم برای اجرای این برنامه را تامین کرد. این برنامه باید گنجانده شود و افزود: از جمله موضوعات مهم در این زمینه ساخت و ساز مسکن متاهل و خوابگاه برای دانشجویان شاغل و مشغول به تحصیل است که باید در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: سن ازدواج افراد تحصیلکرده افزایش چشمگیری داشته و تعداد فرزندان در میان متاهلین تحصیلکرده نیز کاهش یافته است، بنابراین باید با سرمایه گذاری در این موارد برای سایر افراد جامعه الگو قرار دهیم. مردم

وی خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات و مشوق ها به افراد متاهل تحصیل کرده برای بچه دار شدن تاثیر بسزایی در آینده جمعیتی کشور دارد، خاطرنشان کرد: برنامه دیگر باید ارائه ایده های نو بر اساس فرهنگ های بومی و منطقه ای در کشور باشد که البته این ایده ها تنها اعطای تسهیلات مالی نیست، الگوسازی برای جامعه و جوانان با کمک چهره ها. شاخص علمی، فرهنگی و هنری نیز موثر است.

رئیسی با بیان اینکه دنیا روی این موضوع کار کرده که مردم از بچه دار شدن خیلی خجالت نکشند، تصریح کرد: فردی که چهار فرزند دارد باید بتواند سرش را در جامعه بالا بگیرد و به آن افتخار کند، نباید وجود داشته باشد. با این دیدگاه که خانواده های دارای فرزند از طبقات پایین جامعه هستند، باید در مناطقی مانند شمال تهران که سن ازدواج بالا و تعداد فرزندان زوجین کم است سرمایه گذاری کنیم تا این روند تغییر کند.

وی یادآور شد: وزارت بهداشت متولی سلامت کل جمعیت کشور است، بنابراین باید به برنامه هایی مانند کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان در زمان زایمان و تولد نیز برای کمک به جلوگیری از کاهش جمعیت بها داده شود.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت افزود: آمارهایی مانند کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان و یا امید به زندگی در کشور نسبت به 30 سال قبل افزایش چشمگیری داشته است، امید به زندگی از 55 سال به 80 سال رسیده است. اجرای این برنامه ها مستلزم تخصیص اعتبار است. .

وی با بیان اینکه در ادبیات برنامه های سلامت واژه مادران باردار پرخطر حذف و به مادران نیازمند مراقبت ویژه تغییر یافته است، گفت: در حال حاضر محدودیت سنی حذف شده و سنین 15 تا 49 سال است. برای بارداری مناسب اعلام شد تعداد مراقبت های مادران باردار در شبکه بهداشت و درمان کشور از چهار برنامه به دوازده برنامه افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا