اخبار سلامت

110 نمایندگی خارج از کشور در خدمت “گردشگری سلامت” ایران

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، سومین همایش و نمایشگاه بین المللی بیمارستان ها و مراکز درمانی IPH2024 به همت انجمن گردشگری سلامت استان تهران و با حمایت ویژه مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی از 17 تا 19 برگزار شد. مرداد 1403 در مرکز همایش های سازمان صدا و سیما. خواهد بود.

این رویداد که با حضور نمایندگان بیمارستان ها و مراکز درمانی بیش از 30 کشور جهان برگزار می شود، فرصت مناسبی برای توسعه روابط بین الملل و معرفی ظرفیت های خدمات پزشکی کشور فراهم می کند و می تواند مورد استفاده فعالان این حوزه قرار گیرد. گردشگری سلامت و سلامت

دکتر علی چگینی; مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی وزارت امور خارجه گفت: یک سوم کار گردشگری سلامت بر دوش وزارت امور خارجه است یعنی وزارت امور خارجه خارج از مرزها درگیر است. وزارت امور خارجه وظیفه بازاریابی و جذب گردشگر به ویژه گردشگران سلامت و ویزا را بر عهده دارد

چگینی تصریح کرد: یکی از نهادهای پیشرو در حوزه گردشگری سلامت وزارت امور خارجه است. ما دست خود را برای همکاری به سمت بخش خصوصی دراز می کنیم. وزارت بهداشت، گردشگری و وزارت امور خارجه سه ارگانی هستند که در حوزه گردشگری سلامت فعالیت می کنند و به عنوان فردی که 7 سال در این حوزه فعالیت کرده ام، می توانم بگویم که با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

وی با مقایسه نظام سلامت ایران با سایر کشورها به ویژه هند گفت: در مدت حضورم در هند به عنوان سفیر با چالش های نظام سلامت این کشور آشنا شدم. شلوغی بیمارستان ها و هزینه های بالای درمان در هند در مقایسه با کیفیت بالای خدمات پزشکی و هزینه های مناسب در ایران بسیار قابل توجه است. متاسفانه هنوز نتوانسته ایم این مزیت رقابتی را به دنیا معرفی کنیم.

مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی وزارت امور خارجه گفت: با توجه به وجود 110 نمایندگی در خارج از کشور، وزارت امور خارجه آمادگی کامل خود را برای حمایت از توسعه گردشگری سلامت اعلام کرده است. در معرفی نظام سلامت باید بودجه داشته باشیم اما هم افزایی نظام سلامت ایران برای معرفی به دیگر کشورها و همسایگان آنطور که باید نیست! اما من به بخش خصوصی بیشتر از بخش دولتی اعتقاد دارم.

مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی وزارت امور خارجه تصریح کرد: برزیل کشوری توسعه یافته است; اما به دلیل هزینه های بالای درمان در این کشور، بسیاری از شهروندان برزیلی ترجیح می دهند برای درمان به ایران سفر کنند. همین امر در مورد هند نیز صدق می کند. تعداد قابل توجهی از مردم هند به دلیل هزینه بالای درمان در کشورشان برای دریافت خدمات پزشکی به ایران می آیند. حتی بسیاری از هنرمندان مشهور هندی برای درمان بیماری خود به ایران رفته اند.

به گزارش تسنیم، دکتر محمود فاضل; رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور نیز در ادامه این همایش اظهار داشت: از 15 سال پیش که حوزه گردشگری سلامت در سازمان نظام پزشکی راه اندازی شد، آیین نامه های مربوطه تدوین شد.

وی افزود: نمایندگان دولت و مجلس باید اجازه دهند بخش خصوصی کار خود را انجام دهد و ریل گذاری کند. امروز قدرت علمی مورد هجمه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که به معنای افزایش بی رویه دانشجویان پزشکی است.

فاضل گفت: از دیگر مواردی که دولت می تواند اجرا کند رفع مشکلات مربوط به هیات مقررات زدایی است. برخی مصوبات این هیئت انضباط تاسیس موسسات را از بین برده است.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: ایجاد تسهیلات مالی که باید برای توسعه گردشگری سلامت فراهم شود بسیار مهم است. ما در بخش گردشگری سلامت نظم و انضباط نداریم و بی نظمی داریم. مهمترین دلیل ورود گردشگران خارجی به ایران اعتماد است.

فاضل افزود: سیمرغ درمانگر در کشور تولید و ثبت جهانی می شود، باید در اختیار فعالان گردشگری سلامت قرار گیرد و با توجه به توان ایران در حوزه پزشکی، با ایجاد اعتماد، بیماران خارجی زیادی را جذب و به درآمدزایی بیمارستان ها کمک کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا