اخبار سلامت

1000 شرکت باید در حوزه ” گردشگری سلامت” ایجاد شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، سومین همایش و نمایشگاه بین المللی بیمارستان ها و مراکز درمانی IPH2024 به همت انجمن گردشگری سلامت استان تهران و با حمایت ویژه مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی از 17 تا 19 برگزار شد. مرداد 1403 در مرکز همایش های سازمان صدا و سیما. خواهد بود.

این رویداد که با حضور نمایندگان بیمارستان ها و مراکز درمانی بیش از 30 کشور جهان برگزار می شود، فرصت مناسبی برای توسعه روابط بین الملل و معرفی ظرفیت های خدمات پزشکی کشور فراهم می کند و می تواند مورد استفاده فعالان حوزه سلامت قرار گیرد. حوزه سلامت و گردشگری سلامت

دکتر مهدی کریمی; رئیس شورای عالی سیاستگذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی گفت: امیدواریم در آینده نزدیک در دولت چهاردهم با رویکرد رئیس جمهور جدید شاهد روند متفاوتی در کشور باشیم و شاهد نباشیم. سرخوردگی جوانان و مهاجرت نخبگان و اینکه حوزه گردشگری توسعه پیدا کند.

وی گفت: حوزه گردشگری سلامت به شرط ورود بخش خصوصی توسعه می یابد، باید به حوزه سرمایه گذاری در کشور در صنعت گردشگری سلامت توجه شود و دلیل استفاده از عنوان صنعت چیست. برای گردشگری این است که شاید در این راه توسط دولت حمایت شود.

کریمی گفت: در آینده در زمینه سرمایه گذاری از کشورهای همسایه عقب خواهیم بود و این موضوع مغفول مانده است. انحراف سرمایه گذاری داریم و اقتصاد کشور تحریم است و مشکلات زیادی دارد.

کریمی تصریح کرد: باید 1000 شرکت در حوزه گردشگری سلامت داشته باشیم. نمایشگاه ما امسال پربارتر است. ما می توانیم در 14 کشور همسایه کارهای خوبی انجام دهیم به شرط اینکه درآمد 6 میلیارد دلاری ما محقق شود.

به گزارش تسنیم، دکتر شهرام دبیری اسکویی; معاون امور مجلس رئیس جمهور نیز در این همایش گفت: امارات مراکز و جاذبه های تاریخی و فرهنگی ندارد اما به دلیل فعالیت های اندک جزو 10 کشور در حوزه گردشگری شده است.

وی گفت: نظام آموزش پزشکی در کشور قوی است و از نظر تجهیزات خوب هستیم، اما از نظر برندسازی در منطقه خوب عمل نکردیم و تجربه قبلی در زمینه جذب توریسم سلامت خوب نیست. ، و با دلالانی در حوزه گردشگری سلامت مواجه بودیم.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: نرخ خدمات درمانی ما نسبت به سایر کشورها بسیار پایین است. ویزیت دکتر متخصص 3 دالر است در حالی که در افغانستان 20 دالر است.

وی گفت: اگر بتوانیم روابط را با کشورهای دیگر تقویت کنیم در این زمینه موفق خواهیم شد. تلاش می کنیم با ظرفیت های قانونی موضوع گردشگری سلامت را پیش ببریم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا