سلامت خانواده

10 نفر بر اثر گرما کشته شدند

گزارش کردن اقتصاد آنلاین به گزارش خبرآنلاین، با ادامه افزایش دما در شمال و مرکز هند، طی 24 ساعت گذشته چندین نفر بر اثر بیماری های ناشی از گرما جان خود را از دست دادند.

مقامات ایالتی در هند اعلام کردند که حداقل 10 مورد مرگ ناشی از گرما در بیمارستان های دولتی اودیشا در روز گذشته ثبت شده است. مرگ و میر ناشی از گرما در ایالت های بیهار، راجستان، جارکند و دهلی نیز گزارش شده است.

بر اساس گزارش ها، بیمارستان ها ده ها نفر را به دلیل گرمازدگی بستری کرده اند.

به گزارش بی بی سی، سازمان هواشناسی هند به مردم توصیه کرد تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض گرما خودداری کنند، در مکان های خنک بمانند و آب کافی بنوشند.

این در حالی است که پاکستان نیز با موج شدید گرما دست و پنجه نرم می کند و طی روزهای اخیر دمای هوا در برخی مناطق این کشور به بیش از 50 درجه سانتی گراد رسیده است.

دانشمندان مدت‌هاست هشدار داده‌اند که تغییرات آب و هوایی ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای، که عمدتاً ناشی از سوزاندن سوخت‌های فسیلی است، توالی امواج گرما را شدیدتر و کشنده‌تر می‌کند. این دانشمندان سال هاست که می گویند دولت ها باید اقدامات جدی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای انجام دهند.

در عین حال، دمای بسیار بالا، کار یا ورزش ایمن در فضای باز را غیرممکن می کند، بیماری های قلبی و ریوی را تشدید می کند و آلودگی هوا را بدتر می کند. گرما به ویژه برای افرادی که در فضای باز کار می کنند و برای نوزادان و افراد مسن خطرناک است. با این حال، هنگامی که گرما با رطوبت ترکیب می شود، بسیار کشنده تر می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا