اخبار سلامت

10 میلیون دلار صرفه جویی ارزی با تولید دستگاه بیهوشی همراه ونتیلاتور

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محمدرضا شرکتی; مدیرعامل شرکت دانشبانیان تاپ تجهیزات پزشکی مراقبت های الکترونیکی با اشاره به تولید و تجاری سازی دستگاه های پیشرفته تنفسی و تجهیزات اتاق عمل گفت: محصول این شرکت دانشبانیان دستگاه بیهوشی با ونتیلاتور است که در حین اعمال جراحی در عمل مورد استفاده قرار می گیرد. اتاق با استفاده از این دستگاه پس از بیهوشی بیمار با داروهای مربوطه بیمار، کلیه فرآیندهای تنفسی بیمار در حین جراحی تا اتمام آن به صورت هوشمند توسط دستگاه انجام می شود.

وی با اشاره به توانایی تامین نیاز صنعت سلامت با تولیدات ساخت ایران، افزود: تا زمان تولید این محصول در این شرکت دانش بنیان، محصول مذکور به طور کامل وارداتی و ارزآوری زیادی با پیشینه داشت. و تجربه ای که در زمینه تولید تجهیزات پزشکی داشتیم، عزم خود را جزم کردیم تا دستگاه بیهوشی را در ایران تولید کنیم. پس از تحقیق و توسعه در نهایت در سال 1392 دستگاه بیهوشی ایرانی را تولید کردیم و پس از آن ونتیلاتور مورد استفاده بر روی دستگاه بیهوشی را در قالب طرح ملی فناوری که با حمایت علمی تعریف شده بود طراحی و ساختیم. معاون رئيس جمهور. ، شروع کردیم؛ در سال 1395 موفق شدیم مراحل تولید و آزمایش دستگاه و مراحل بالینی دستگاه را پشت سر بگذاریم و در نهایت موفق شدیم مجوز ساخت آن را از وزارت بهداشت بگیریم و عملاً توانستیم آن را وارد … بازار.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به صرفه جویی 10 میلیون دلاری ارزی حاصل از تولید داخلی این محصول دانش بنیان گفت: خوشبختانه با توجه به کیفیت تولید محصولات ایرانی و کاهش وابستگی به واردات نرخ ارز این محصول به دلیل واردات کاهش چشمگیری داشته است به طوری که سهم واردات در حال حاضر حدود پنج درصد از کل بازار است.

این شرکت با اشاره به گستردگی کاربرد این دستگاه در حوزه سلامت گفت: این دستگاه در مراکز درمانی، اتاق های عمل، حین جراحی مورد استفاده قرار می گیرد و در زمره تجهیزات پزشکی با تکنولوژی بسیار پیشرفته قرار می گیرد که قطعا راه درازی دارد. رفتن به منظور تولید و ایجاد یک محصول. انجام دادیم و الان هم وزارت بهداشت و مراکز درمانی مشتری اصلی آن هستند.

این فعال فناوری وجه تمایز دستگاه ونتیلاتور و بیهوشی ساخت ایران را قیمت بسیار مناسب آن در عین برخورداری از کیفیت قابل توجه دانست و افزود: قیمت نمونه ساخت این شرکت دانش بنیان یک سوم به یک است. یک سوم ماشین آلات خارجی و با توجه به اینکه باید جهت کیفی روند پرپیچ و خمی را طی می کند که اکثر تولیدکنندگان کشور نیز آن را تجربه می کنند، دستگاه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. با تحقیق و توسعه مستمر، این دستگاه تا چند سال آینده جزو کامل ترین تجهیزات بازار جهانی خواهد بود.

این شرکت ادامه داد: این محصول دانش بنیان از نظر کیفیت و مشخصات فنی این دستگاه با نمونه های خارجی وارداتی برابری می کند، حتی در برخی موارد از آپشن های بیشتری در دستگاه های تولید داخل استفاده شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا