سلامت خانواده

10 میلیارد کلاهبرداری با یک رسید جعلی قابل اعتماد

به گزارش اختاز آنلاین به نقل از مهر، سردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: با وقوع کلاهبرداری های متعدد از شهروندان تحت عنوان (فیش های معتبر جعلی) موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار قرار گرفت. دستور کار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی.

وی افزود: بررسی های اولیه کارآگاهان نشان داد مرد جوانی حدودا 30 ساله از طریق سایت خرید و فروش اینترنتی اموال مالباخته را شناسایی و پس از مراجعه به محل به عنوان خریدار، کالا را مشاهده و با توجه به مبلغ بالا. از ملک، او یک حرکت جسورانه انجام داد. زبان تاکید کرده است که پول از طریق شبا به حساب فروشنده واریز می شود.

این افسر ارشد پلیس با بیان اینکه متهم در محل جنایت به مال باخته قبض های جعلی نشان داد، اظهار داشت: در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان همچنین مشخص شد که متهم دارای آیفون 12، 13، 14، PS5، PS4 بوده است. و اپل واچ به ارزش حدود 10 میلیارد. ریال تقلب کرده است.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان خیلی زود وارد عمل شده و با استفاده از روش های علمی کشف جرم، هویت متهم را شناسایی کردند که باعث شد در یک مرحله کلاهبردار دستگیر شود.

وی ادامه داد: در گام بعدی متهم که چندین ماه متواری شده بود با اقدامات اطلاعاتی و رصد مستمر فضای مجازی شناسایی و دستگیر شد. در بررسی سوابق متهم مشخص شد وی با استفاده از خطوط مختلف تلفن همراه با قربانیان خود تماس گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه تاکنون بیش از 20 نفر از اموال مفقود شده این کلاهبردار شناسایی شده اند، گفت: متهم در تحقیقات مقدماتی آشکارا به جرم کلاهبرداری با شگرد از شهروندان اعتراف کرد. فیش جعلی) و بررسی های تکمیلی نیز نشان داد که متهم با سوء استفاده از اعتماد مالباختگان خود را خریدار معرفی کرده و پس از مشاهده کالا با توجه به مبلغ بالا، اصرار به واریز وجه از طریق شبا به حساب فروشندگان داشته است. وی در محل با استفاده از نرم افزار گوشی خود، رسید بانکی جعلی وجه پرداختی را به مالباختگان نشان داد و پس از دریافت کالا متواری شد.

وی افزود: این پرونده به خوبی نشان می دهد که مجرمان سایبری مدام در حال ابداع راه های جدید برای فریب قربانیان خود هستند. برای در امان ماندن از این گونه کلاهبرداری ها باید مراقب باشید و هرگز بدون اطمینان کامل از هویت طرف مقابل اقدام به معامله و واریز پول نکنید.

سردار گودرزی با توصیه پیشگیرانه به شهروندان هشدار داد: از دریافت فیش های بانکی پرینت شده خودداری کنید و تراکنش را از طریق پیامک یا اپلیکیشن بانکی خود پیگیری کنید، حتی الامکان تراکنش های خود را به صورت حضوری انجام دهید، اطلاعات بانکی خود را در اختیار کسی قرار ندهید و در صورت تراکنش آنلاین. ، از افراد و سایت های معتبر استفاده کنید.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: متهم با صدور دستور قانونی از سوی مقام قضائی جهت کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا