سلامت خانواده

10 ماده غذایی که باعث تشدید اضطراب و افسردگی می شود

به گزارش خبرآنلاین، وقتی احساس اضطراب یا افسردگی می کنیم، بیشتر ما می خواهیم در کیسه ای از چیپس، نوشابه و شکلات ناپدید شویم.

ایسنا در خبری نوشت: اما در حالی که غذاهای راحتی ممکن است در هنگام احساس خستگی دلپذیر به نظر برسند، اما در واقع می توانند اضطراب و افسردگی را تشدید کنند و علائم را حتی غیر قابل تحمل تر کنند.

غذاهایی که افسردگی را تشدید می کنند

1. از غذاهای مضر تا افسردگی: آب میوه

بسیاری از مردم فکر می کنند که آبمیوه گیری “طبیعی” است و بنابراین فورا سلامت روان شما را تقویت می کند. اما برعکس است: بدون فیبر، اساساً آب قند سالمی است که شما را به سمت یک سناریوی تصادف سوق می دهد. بعد از تمام شدن قند، گرسنه تر خواهید شد و احساس بدتری خواهید داشت. میوه کامل بخورید یا اسموتی درست کنید، اما اگر تشنه هستید قبل از هر چیز آب بنوشید.

2. غذاهای تشدید کننده افسردگی: نوشابه رژیمی

سودا دشمن اضطراب و افسردگی است، حتی اگر برای لحظه ای شما را خوشحال کند. در واقع، نوشیدنی های شیرین به طور مستقیم با افسردگی مرتبط هستند و قند خون شما را افزایش می دهند. نوشابه رژیمی نیز همینطور است، که همچنان می تواند حاوی کافئین باشد و اضطراب را بدتر کند.

3. از جمله غذاهای مضر برای افسردگی: سس سالاد

سس های سالاد سالم نیستند. آنها توسط آسپارتام شیرین می شوند، ماده ای که معمولا در جوش شیرین یافت می شود و با افسردگی و اضطراب مرتبط است. سس را در خانه درست کنید! تنها چیزی که نیاز دارید مقداری لیمو و روغن زیتون است. فقط بدانید: هرگاه محصولی را با برچسب بدون شکر در یخچال یا قفسه ها مشاهده کردید، فقط برای توجه است.

4. غذاهای تشدید کننده افسردگی: روغن هیدروژنه

همه چیز سرخ شده است! چوب موزارلای سرخ شده، مرغ سوخاری! کالاماری سرخ شده و بزرگترین وسوسه ما: سیب زمینی سرخ کرده! این غذاها باعث افسردگی و تشدید آن می شوند. غذاها معمولاً در روغن هیدروژنه سرخ می شوند که حاوی چربی های ترانس است و می تواند شریان ها را مسدود کند (و عملکرد مغز را مختل کند).

5. از جمله غذاهای مضر برای افسردگی: نان سفید

به نان تست و نان سفید روی ساندویچ نه بگویید. در عوض، آن را با نان چند دانه ای یا سبوس دار جایگزین کنید. آرد سفید فرآوری شده بلافاصله به قند خون تبدیل می شود و انرژی را افزایش می دهد. حتی بهتر؟ با آرد برنج همراه شوید.

6. از غذاهای تشدید کننده افسردگی: غذاهای منجمد

آنها یک رویا را برای یک هفته کاری پرمشغله یا آخر هفته به واقعیت تبدیل می کنند. مخصوصاً وقتی گزینه‌های مناسب رژیم غذایی مانند غذاهای بدون چربی وجود دارد، درست است؟ غلط است. هر وعده غذایی منجمد حاوی مقدار زیادی نمک اضافی است و سطوح بالای سدیم می تواند تعادل عصبی شما را از بین ببرد. این می تواند افسردگی را افزایش دهد و حتی در پاسخ سیستم ایمنی بدن شما تداخل ایجاد کند. نمک باعث احتباس مایعات و نفخ می شود که افسردگی تصویر بدن را افزایش می دهد.

7. از غذاهای مضر تا افسردگی: سس سویا

سس سویا حاوی مقدار زیادی گلوتن است که برای دستگاه گوارش ما خوب نیست و می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود. حتی برای کسانی که سلیاک ندارند، سس سویا دارای گلوتن بالایی است که می تواند احتمال افسردگی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

8. غذاهایی که افسردگی را تشدید می کنند: قهوه یا کافئین

ممکن است ترک فنجان قهوه روزانه برای شما غیرممکن باشد، اما مصرف کافئین تقریباً همیشه باعث اضطراب یا تشدید آن می شود. برای افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی، حتی مقادیر کم کافئین می تواند باعث ایجاد احساس اضطراب شدید در آنها شود. کافئین همچنین مانع از جذب ویتامین D و ویتامین های B می شود که هر دوی آنها خلق و خوی شما را متعادل می کنند. به جای آن بابونه را انتخاب کنید.

9. از غذاهای مضر تا افسردگی: غذاهای تخمیر شده یا کهنه

وقتی احساس ناراحتی می کنید، چرا پنیر، شراب و ترشی نخورید؟ اگر از اضطراب یا افسردگی رنج می برید، ممکن است بخواهید خودتان را با این غذاها سرگرم کنید. این غذاها سرشار از هیستامین هستند. هیستامین یک انتقال دهنده عصبی و محصول جانبی غذاهای تخمیر شده یا ترشی است. آنها می توانند هورمون ها و سیستم عصبی شما را تشدید کنند و باعث اضطراب و بی خوابی شوند.

10. غذاهای تشدید کننده افسردگی: کنسرو سوپ

سوپ خانگی طعم بهتری دارد و برای سلامتی شما بسیار بهتر است. بسیاری از غذاهای بسته بندی شده در قوطی ها و ظروف پلاستیکی حاوی BPA یا بیسفنول A هستند. BPA یک ماده شیمیایی است که می تواند انتقال دهنده های عصبی تثبیت کننده خلق و خوی شما را بی ثبات کند. این کار را با تغییر ژن ها در ناحیه کنترل کننده استرس مغز انجام می دهد. کودکانی که مقادیر زیادی BPA مصرف می کنند، بیشتر دچار اضطراب می شوند. سعی کنید از مارک هایی استفاده کنید که از بسته بندی های بدون BPA استفاده می کنند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا