سلامت خانواده

10 ماده غذایی برای کاهش نفخ شکم

به گزارش خبرآنلاین، نفخ معده یکی از مشکلات شایع گوارشی است که بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند. اگرچه در بسیاری از موارد این مشکل بدون هیچ اقدام خاصی از بین می رود، اما می تواند به یک مشکل جدی سلامتی نیز تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، در برخی شرایط، نفخ دیگر یک علامت آزاردهنده نیست و می تواند علائم نگران کننده ای داشته باشد که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. در ادامه به نقل از وب ام دی به برخی از مواد غذایی که به کاهش نفخ کمک می کنند می پردازیم.

* آووکادو
این میوه های گلابی شکل مملو از پتاسیم هستند. بدن شما برای مدیریت سطح سدیم خود به پتاسیم نیاز دارد. این به نوبه خود نفخ را کاهش می دهد.

* موز
داده‌های یک مطالعه نشان داد زنانی که قبل از هر وعده غذایی یک موز می‌خوردند نسبت به آنهایی که این کار را نمی‌کردند، نفخ کمتری داشتند. کارشناسان فکر می کنند این به این دلیل است که وقتی موز می خورید، باکتری های معده خاصی را منتقل می کند که به آرام کردن تولید گاز در معده کمک می کند.

* کرفس
مقداری کرفس بخورید تا هیدراتاسیون بدن را افزایش دهید زیرا به فرآیند هضم کمک می کند. کرفس همچنین فلاونوئیدهای خاصی (مولکول های گیاهی کوچک) را فراهم می کند که التهاب را در بدن شما از جمله در روده کاهش می دهد.

* زردچوبه
این ادویه که رنگ زرد به غذا می دهد حاوی مقدار زیادی کورکومین است. مطالعات نشان می دهد که کورکومین می تواند علائم “سندرم روده تحریک پذیر” (IBS) را کاهش دهد، سیستم گوارشی را تنظیم کرده و نفخ را کاهش دهد.

* سوزانبر
مطالعات نشان می‌دهد که درخت عرعر می‌تواند به شل شدن ماهیچه‌های دستگاه گوارش شما کمک کند، که به نوبه خود به تسکین نفخ کمک می‌کند.

* زنجبیل
زنجبیل یک ادویه تند است که مایعات داخل روده را به گردش در می آورد. این وضعیت به هضم و تخلیه سریع معده کمک می کند که به نوبه خود از نفخ جلوگیری می کند.

* مارچوبه
مارچوبه، که ادرار را بدبو می کند، منبع خوبی از اینولین است. فیبر نامحلول که باکتری های خوب روده را تغذیه می کند و در نهایت به شما کمک می کند تا حرکات منظم روده داشته باشید.

* رازیانه
این سبزی ریشه ای و دانه های آن ترکیبی دارند که اسپاسم دستگاه گوارش شما را تسکین می دهد. با اسپاسم کمتر، گاز می تواند راحت تر از روده ها عبور کند تا از نفخ جلوگیری شود.

* گوجه فرنگی
رژیم غذایی سرشار از گوجه فرنگی سطح لیکوپن را افزایش می دهد، آنتی اکسیدانی که به عنوان یک ضد التهاب در سراسر بدن شما عمل می کند. گوجه‌فرنگی همچنین مملو از پتاسیم است که سطح سدیم ناشی از نفخ را در دستگاه گوارش کاهش می‌دهد.

* کافیر
برخی مطالعات می گویند که نوشیدن کفیر، نوشیدنی تخمیر شده مشابه ماست، گاز معده را تا 70 درصد از بین می برد. کفیر همچنین به تجزیه قند موجود در شیر کمک می کند که می تواند منجر به نفخ و درد شود. کفیر یک نوشیدنی تخمیر شده از شیر و دانه های کفیر است که از کوه های قفقاز در روسیه سرچشمه می گیرد. عطر و طعم مطبوعی دارد و می توان آن را با عسل و سایر میوه ها مصرف کرد.

233233

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا