سلامت خانواده

10 شغل در معرض آلزایمر / صاحبان این مشاغل باید منتظر آلزایمر باشند

به گزارش خبرآنلاین، یک استاد دانشگاه و یکی از برجسته ترین دانشمندان در زمینه عصب شناسی و تحقیقات در مورد تکامل زیست شناسی انسان می گوید برخی مشاغل می توانند خطر ابتلا به زوال عقل را تا 60 درصد افزایش دهند.

روزنامه اطلاعات در این باره نوشت: پروفسور دیوید رایکلن، متخصص زیست شناسی انسان و تکاملی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی هشدار داده است که برخی از مشاغلی که مستلزم نشستن طولانی مدت هستند ممکن است نقش مستقیمی در افزایش احتمال ابتلا به زوال عقل مانند آلزایمر داشته باشند. . بودن

وی می گوید: افرادی که به دلیل شغل یا به دلیل سبک زندگی یا شغلشان ساعات زیادی در روز می نشینند، بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل هستند. اگر 10 ساعت در روز بنشینید، در مقایسه با 9 ساعت در روز، خطر ابتلا به زوال عقل را تا حدود 10 درصد افزایش می دهد. اگر 12 ساعت در روز بنشینید، خطر زوال عقل را تا حدود 60 درصد افزایش می دهد.

مشاغلی که مستلزم نشستن طولانی مدت هستند می تواند شامل نقش هایی مانند پذیرش، راننده اتوبوس، نویسنده آزاد، خلبان، راننده قطار، داور، مهندس نرم افزار، حسابدار و طراح گرافیک باشد. مشاغل دیگر ممکن است شامل توزیع کننده ها، کارگران ورود اطلاعات و رانندگان وسایل نقلیه سنگین باشد.

ریکلن گفت: «در چند دهه اخیر، ما متوجه شده‌ایم که نورون‌های جدیدی می‌توانند تولید شوند، به ویژه در نواحی کلیدی مغز مانند هیپوکامپ – که با حافظه مرتبط هستند.» رشد نورون های جدید ممکن است کلید پیشگیری یا از بین بردن آن باشد. شما باید این بیماری های عصبی را که تاثیر زیادی بر پیری مغز دارند، از بین ببرید.

این متخصص در مورد چگونگی ساخت سلول های مغزی جدید گفت: میزان بهینه فعالیت بدنی 150 دقیقه در هفته است، اما تنها 25 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده این دستورالعمل ها را رعایت می کنند. افراد مسن فقط دو تا چهار دقیقه در روز این کار را انجام می دهند.

ریکلن می گوید مطالعات نشان می دهد که فعال بودن می تواند به جلوگیری از پیری سریع مغز ما کمک کند. حتی ممکن است از پیشرفت بیماری آلزایمر یا سایر زوال عقل ها جلوگیری کند.

2323

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا