سلامت خانواده

10 حقیقت جالب درباره مغز که نمی دانستید/ از کوچک کردن مغز تا خارج کردن مغز از بینی!

به گزارش خبرآنلاین، از آنجایی که مغز یک اندام بسیار پیچیده است، حقایقی وجود دارد که پزشکان و دانشمندان هنوز به طور کامل آن را درک نکرده اند، با این حال، چیزهای شگفت انگیزی در مورد مغز وجود دارد که ممکن است علاقه مند به دانستن آنها باشید:

1) جراحی های مغز موفقیت آمیز به عصر حجر برمی گردد.

2) وزن مغز یک فرد بالغ حدود 1.5 کیلوگرم است.

3) حدود 75 درصد مغز از آب تشکیل شده است. این بدان معناست که کم آبی بدن، حتی در مقادیر کم، می تواند بر عملکرد مغز تأثیر منفی بگذارد.

4) در طول فرآیند مومیایی، مصری ها معمولا مغز را از طریق بینی خارج می کردند.

5) مغز انسان در سال اول زندگی سه برابر بزرگتر می شود و تا حدود 18 سالگی به رشد خود ادامه می دهد. با افزایش سن و بعد از میانسالی مغز انسان کوچکتر می شود.

6) سردرد ناشی از واکنش شیمیایی در مغز است که در برخی موارد باعث درد در عضلات و اعصاب گردن و سر می شود. مغز نمی تواند درد را احساس کند و فقط سیگنال های درد ارسال شده به آن را تفسیر می کند.

7) مغز انسان تقریباً صد میلیارد نورون دارد و 20 درصد از اکسیژن و خون بدن را مصرف می کند.

8) این یک افسانه است که انسان ها فقط از 10 درصد مغز خود استفاده می کنند. در واقع ما از تمام ظرفیت مغز استفاده می کنیم. حتی بیش از 10 درصد از مغز در هنگام خواب فعال است. خواب دیدن گواه این مطلب است.

9) کلسترول کلید یادگیری و حافظه است. با این حال، کلسترول بالا بسته به سن شما و عوامل دیگر اثرات متفاوتی دارد.

10) اطلاعات برای هر چیزی که می بینیم، فکر می کنیم یا انجام می دهیم، بین نورون های مغز جریان دارد. این نورون ها اطلاعات را با سرعت های متفاوتی جابه جا می کنند و سریع ترین سرعت انتقال داده بین نورون ها حدود 250 مایل در ساعت است.

منبع: Healthline

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا