علمی و فناوری

۸.۵ میلیون رایانه ویندوز از کار افتادند

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)مایکروسافت در یک پست وبلاگی در روز شنبه برای اولین بار گزارش کاملی از گستره کامل اختلال IT جهانی ارائه کرد و گفت که این مشکل کمتر از 1 درصد از دستگاه‌های دارای ویندوز را تحت تأثیر قرار داده است. این غول نرم افزاری گفت که اگرچه درصد رایانه های ویندوزی تحت تأثیر قرار گرفته اند، اما پیامدهای اقتصادی و اجتماعی گسترده ای دارد.

به‌روزرسانی ناموفق CrowdStrike، فاجعه‌بارترین شکست فناوری اطلاعاتی که جهان تا به حال دیده است، سیستم‌های کسب‌وکارها و دولت‌ها را در سرتاسر جهان از بین برد و برای ساعت‌ها عملیات آنها را فلج کرد. در نتیجه این اختلال، خطوط واکنش اضطراری قطع شد. هزاران پرواز به تعویق افتاد یا لغو شد. بیمارستان ها مجبور به تاخیر در انجام مراحل شدند و معاملات در بازارها کند شد.

آن جانسون، معاون امنیت اطلاعات مایکروسافت، هنگام تلاش برای توضیح اینکه چگونه به‌روزرسانی نرم‌افزار یک شرکت دیگر سیستم‌های ویندوز را غیرفعال می‌کند، از تشبیه یک راننده در حال پر کردن خودرو استفاده کرد.

به گزارش بلومبرگ، جانسون روز جمعه در مصاحبه‌ای گفت: «اگر خودرو دارید و آن خودرو را به پمپ بنزین می‌برید و سوختی دریافت می‌کنید که سوخت با کیفیتی ندارد یا سوخت بدی است، خودروی شما به درستی کار نمی‌کند». سوخت از کل سیستم موتور شما عبور می کند و بر عملکرد خودرو تأثیر می گذارد و ممکن است بر عملکرد کلی خودرو تأثیر بگذارد.

به طور مشابه، CrowdStrike در یک لایه در مایکروسافت ویندوز زندگی می کند تا “حداکثر امنیت” را فراهم کند. CrowdStrike در لایه ای زندگی می کند که اگر اشتباه متوجه شوید، می تواند بر کل زیرساخت ویندوز تأثیر بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا