پرورش اندام

۸ ماده غذایی مفید برای چاق کردن صورت + ماسک‌های مناسب چاقی






بسیاری از مردم به چاق کردن صورت خود فکر می کنند. پرکردن صورت و گونه های برجسته می تواند زیبایی و جذابیت ما را افزایش دهد. سوال مهم این است: “برای چاق شدن صورتم چه کنم؟”

شاید برخی از دوستانتان جراحی ها و کرم های مختلفی را به شما پیشنهاد کنند، اما ترجیح می دهید یک روش طبیعی برای چاق شدن صورت خود امتحان کنید.

خوشبختانه راه حلی طبیعی و خانگی برای این مشکل وجود دارد و می توانید با ورزش، تغذیه و ماسک های گیاهی به هدف خود نزدیک شوید. در این مقاله قصد داریم بهترین ورزش ها و راهکارهای چاق شدن صورت را به شما آموزش دهیم.

برای چاق شدن صورتم چه کار کنم؟

اگر می خواهید صورت خود را به طور طبیعی حجیم کنید، به شما تبریک می گوییم. عمل های جراحی و روش های تهاجمی می تواند عوارض مختلفی برای شما داشته باشد و ما به هیچ وجه این روش ها را توصیه نمی کنیم.

در زیر چند راهکار برای چاق شدن صورت را معرفی می کنیم. این روش ها موثر هستند اما باید صبور باشید و آنها را تمرین کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

1. ماساژ صورت با روغن

یکی دیگر از راه های مفید برای چاق شدن صورت و داشتن گونه های برجسته، ماساژ صورت با روغن های گیاهی است. اما برای ماساژ صورت باید تکنیک ماساژ چربی را بدانید، برای این کار باید صورت خود را به صورت دایره ای و با سرعت بالا ماساژ دهید تا خون رسانی به صورت افزایش یابد. روغن های زیر پیشنهادهای خوبی برای ماساژ روزانه صورت هستند.

چاق شدن صورت با ماساژ
  • روغن بادام: خاصیت نرم کنندگی زیادی دارد و برای ترمیم پوست آسیب دیده معجزه می کند اما در کنار این خواص می توانید از خاصیت آبرسانی آن برای پرکردن و چاق شدن صورت نیز استفاده کنید.
  • روغن نارگیل: علاوه بر محافظت از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش، به دلیل وجود اسیدهای چرب مفید، جذب پوست می شود و علاوه بر حفظ رطوبت پوست، در چاق شدن صورت و گونه ها بی تاثیر نخواهد بود.
  • روغن ارس: یکی از روغن هایی است که به هیچ عنوان نباید از آن غافل شوید، این روغن نسبتا گران به افزایش خون رسانی به صورت کمک می کند، به مرور زمان به افزایش حجم و پرپشتی صورت شما کمک می کند.
  • روغن کنجد: برای کسانی که گونه های صاف و پوست نازکی دارند، خوب است که از ماساژ روغن کنجد برای تقویت صورت خود استفاده کنند.
  • روغن زیتون: یکی از گزینه های دیگری است که می توانید به صورت روزانه برای چاق شدن صورت خود از آن استفاده کنید.
  • روغن آووکادو: برای پوست های افتاده و خسته فوق العاده موثر است و کافی است چند روز صورت خود را با این روغن ماساژ دهید تا شادابی به صورت شما بازگردد.

2. تمرینات صورت

ورزش صورت یا یوگای صورت یکی از راه های جوانسازی و شادابی پوست است که برای چاق شدن صورت نیز موثر است. کافی است این تمرینات را به مدت ۷ هفته به طور مداوم دنبال کنید تا تغییری در فرم صورت خود مشاهده کنید.

  • لبخند بزنید و در عین حال سعی کنید ماهیچه های گونه خود را منقبض و بالا ببرید. برای چالش برانگیزتر شدن تمرین، بهتر است انگشت اشاره خود را روی گونه ها بگذارید و سپس سعی کنید لبخند بزنید. گونه ها را حداقل 20 ثانیه در این حالت نگه دارید و سپس رها کنید.
  • دهان خود را با هوا پر کنید و سپس آن را کاملا ببندید تا هوا از دهان شما خارج نشود. در این حالت بمانید و 45 ثانیه صبر کنید. سپس هوا را از دهان خود خارج کنید و این حرکت را حداقل 10 بار تکرار کنید.
  • دهان خود را باز کنید و به شکل O انگلیسی (مانند دایره) بسازید. همزمان یکی از انگشتان خود را روی گونه های خود قرار دهید و سعی کنید گونه خود را منقبض و بالا بیاورید. گونه ها را به مدت 30 ثانیه در این حالت نگه دارید و سپس گونه های خود را رها کنید.

وزنه برداری و عضله سازی

علاوه بر این می توانید از حرکات ورزشی و یوگای صورت استفاده کنید، وزنه برداری و تمرینات بدنسازی نیز به شما کمک می کند و به چاق شدن صورتتان کمک می کند. وزنه زدن باعث افزایش جریان خون در بدن و صورت می شود و جان تازه ای به چهره شما می بخشد.

ماساژ صورتماساژ صورت

3. طب سوزنی برای چاق شدن صورت

آیا می توان با طب سوزنی صورت را چاق کرد؟ از نظر علمی، اسناد و شواهد علمی چنین تأثیری را ثابت نکرده است. ولیتجربیات شخصی برخی از افراد نشان داده است که پس از طب سوزنی، صورت آنها چاق تر و پرتر شده است.

علت چاقی صورت با طب سوزنی ثابت نشده است، اما به نظر می رسد طب سوزنی می تواند با تحریک نقاط خاصی از صورت، گردش خون، تولید کلاژن و الاستین را در پوست افزایش دهد.

اگر گردش خون در پوست افزایش یابد، مواد مغذی و اکسیژن بیشتر و بهتر به سلول های پوست می رسد. طب سوزنی همچنین می تواند تولید کلاژن و الاستین (دو پروتئین مهمی که به حفظ استحکام و قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کنند) را تحریک کند. نتیجه چنین اتفاقی می تواند صورت را پرتر و شاداب تر کند، چین و چروک ها و خطوط ریز پوست را کاهش دهد و جوان تر به نظر برسد!

ماسک های مناسب برای چاق شدن صورت

استفاده از ماسک های طبیعی می تواند در پرکردن و چاق شدن صورت موثر باشد. در این قسمت به معرفی چند ماسک مناسب و مفید برای این کار می پردازیم.

ماسک گلاب و گلیسیرین

برخی افراد معتقدند که اگر ترکیب گلیسیرین و گلاب را در پایان شب روی گونه های خود بمالید، روز بعد پوستی شفاف تر و زیباتر خواهید داشت و انجام منظم این کار باعث می شود پس از مدت کوتاهی صورت شما پرتر شود. زمان.

برای تهیه این ماسک کافی است 3 قاشق گلیسیرین را با 3 قاشق گلاب مخلوط کنید. کافی است گلاب و گلیسیرین را به نسبت مساوی ترکیب کنید تا ماسک خود را آماده کنید.

ماسک چاق کننده صورتماسک چاق کننده صورت

ماسک عسل

بسیاری بر این باورند که عسل به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و ضد باکتریایی که دارد می تواند ظاهری جوان و چاق به چهره شما بدهد. یک ماسک خوب برای چاق شدن صورت می تواند ماسک عسل باشد. عسل را روی گونه های خود بمالید و 10 دقیقه صبر کنید و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک شیر و عسل

مخلوط شیر و عسل را روی گونه های خود ماساژ دهید تا پوستتان نرم و صاف بماند. ماسک شما باید از 1 قاشق چای خوری (5 میلی لیتر) شیر با 1 قاشق چای خوری (5 میلی لیتر) عسل تشکیل شده باشد. این خمیر را روی گونه های خود بمالید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه روی صورتتان بماند و سپس آن را بشویید. این را یک بار در روز به مدت یک هفته امتحان کنید و نتیجه را ببینید!

عسل به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند و رطوبت را در پوست جذب و نگه می دارد. شیر همچنین پروتئین های مغذی را برای پوست شما فراهم می کند و به تقویت سلول های پوست و ترمیم کلاژن کمک می کند. در نتیجه، پوست شما ممکن است بعد از ماسک صورت شیر ​​و عسل سالم تر و حجیم تر به نظر برسد. سعی کنید هر روز یک لیوان شیر بنوشید تا بدنتان از مواد مغذی آن بهره مند شود.

ماسک سیب

ماسک سیب یکی دیگر از ماسک هایی است که از نظر تجربه امتحانش را به خوبی پس داده است! سیب و محصولات مراقبت از پوست حاوی سیب طرفداران زیادی دارند و می توانند چهره را شاداب تر و حجیم تر نشان دهند. زیرا سیب سرشار از آنتی اکسیدان ها و همچنین ویتامین های A، B و C است که می تواند از آسیب بافتی و چین و چروک جلوگیری کند. آنها همچنین حاوی کلاژن و الاستین هستند که پوست شما را نرم و صاف می کند.

پوره (رنده) یک سیب کامل؛ سپس این خمیر را مستقیماً روی گونه های خود بمالید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

همچنین می توانید آب سیب تازه بنوشید یا سیب را به عنوان میان وعده میل کنید تا از فواید این میوه بهره مند شوید.

برای چاق شدن چه بخوریم؟

همه ما می دانیم که تغذیه بسیار مهم است و می تواند تاثیر زیادی بر سلامت بدن و پوست ما داشته باشد. در زیر چند غذای مفید برای جوانسازی پوست و چاق شدن صورت را معرفی می کنیم.

1. آلوورا

احتمالاً حتی به خوردن آلوئه ورا فکر نکرده اید! اصلا نباید طعم خوبی داشته باشه! این حقیقت است، اما تحقیقات نشان داده زنانی که 90 روز ژل داخل برگ آلوئه ورا مصرف کرده اند، پوستشان تا حد زیادی کوچک شده و استفاده از ژل آلوئه ورا به چاق شدن صورت آنها کمک کرده است.

نکته: البته مراقب باشید به ژل آلوئه ورا حساسیت نداشته باشید، قبل از مصرف مقدار زیادی آلوئه ورا ابتدا کمی از آن را تست کنید. اگر بدن شما هیچ حساسیتی نشان نمی دهد، می توانید دوره 90 روزه خود را شروع کنید.

برای چاق شدن صورتم چه کار کنم؟برای چاق شدن صورتم چه کار کنم؟

2. شیر

شیر دارای خواص بسیاری است و حاوی مواد مغذی و مفیدی مانند اسیدهای آمینه، کلسیم، ویتامین B12، پروتئین، ویتامین های A و D و رتینول است. با نوشیدن آن نیازی به کرم ها و قرص های ویتامین زیادی نخواهید داشت. رتینول به بدن شما کمک می کند کلاژن بیشتری تولید کند. در نتیجه صورت شما پرتر و حجیم تر می شود.

برای چاق شدن شیر پرچرب بنوشید. شیر می تواند از پوست شما در برابر علائم پیری زودرس مانند چین و چروک و افتادگی محافظت کند.

3. شی باتر

شی باتر یا چربی شی باتر نوعی میوه است که از درخت روغن قلم (Vitellaria paradoxa) به دست می آید. بومیان آفریقایی پس از چیدن میوه آن را می جوشانند و مایع به دست آمده از آن را در دمای پایین منجمد می کنند.

این محصول حاوی مقادیر زیادی ویتامین A، E و اسیدهای چرب ضروری است که علاوه بر سفت کردن پوست صورت، اثری فرم دهنده نیز خواهد داشت.

برای استفاده از این کره گیاهی خاص، کمی از آن را با دست روی صورت و گونه ها ماساژ دهید و 30 دقیقه صبر کنید. از یک دستمال نخی برای تمیز کردن کره شی استفاده کنید.

حجیم کردن صورتحجیم کردن صورت

4. آجیل

یکی از نکات مهمی که برای چاق شدن صورت باید رعایت کرد، تغذیه مناسب و چاق کننده است. یکی از دلایل لاغری صورت شما به دلیل درصد کم چربی بدنتان است که می توانید با خوردن آجیل و دانه ها آن را جبران کنید.

می توانید با خوردن ترکیب هسته دانه و مغزها سطح چربی بدن خود را افزایش دهید و به مرور زمان به صورت خود حجم دهید.

5. ماهی چرب

ماهی سالمون، ماهی تن، ساردین و شاه ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای سلامت پوست بسیار مفید هستند. سفت نگه داشتن پوست بخشی از زیبایی و طراوت پوست است. این جایی است که کلاژن وارد می شود. یک منبع عالی از کلاژن ماهی های چرب است.

6. آووکادو

یک منبع عالی از چربی های سالم، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها، آووکادو! این میوه پرچرب می تواند پوست شما را تغذیه کرده و ظاهری جوان به شما بدهد.

7. تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از رتینول و ویتامین D است که پوست شما را سالم نگه می دارد. همچنین منبع خوبی از پروتئین است که به کلاژن پوست کمک می کند.

8. پروتئین

پروتئین دارای اسیدهای آمینه است که به ساخت کلاژن کمک می کند. سعی کنید هر روز از گوشت های بدون چربی مانند فیله مرغ یا بوقلمون و گوشت گاو بدون چربی استفاده کنید.

آیا نوشیدن آب به چاق شدن صورت کمک می کند؟

متأسفانه باید بگوییم نه. نوشیدن آب کافی برای سلامت پوست شما مهم است، اما مستقیما منجر به چربی نمی شود!

هرچه آب بیشتری بنوشید، پوست شما هیدراته تر می شود که باعث می شود پوست شما صاف و سالم به نظر برسد. اما بر حجم چربی یا عضلات صورت تاثیری نخواهد داشت.

حرف پایانی

گاهی اوقات چهره چاق تر زیبایی و جذابیت را افزایش می دهد. خوشبختانه چاق کردن صورت کار چندان سختی نیست و می توانید با راه حل ها و ماسک ها و تغذیه طبیعی تا حدودی به هدف خود برسید. در این مقاله انواع روش های طبیعی و غیر تهاجمی چاق شدن صورت را آموزش دادیم.

منابع: wikihow – Healthline

منبع:سلامت جو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا