سلامت خانواده

۷ ماده غذایی که محافظ طبیعی معده هستند

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس گزارش های منتشر شده، یکی از شایع ترین مشکلات بیماران، اختلالات عملکردی دستگاه گوارش مانند سوزش سر دل و رفلاکس معده است. بسیاری از افراد برای کنترل رفلاکس معده برخی از داروها را بدون تجویز پزشک مصرف می کنند.

سلامت نیوز در خبری نوشت: لازم به ذکر است که مصرف منظم این داروها می تواند عوارض نامطلوبی مانند پوکی استخوان، آسیب کلیه، زوال عقل، کمبود ریزمغذی ها، عفونت و سرطان معده داشته باشد.

اطلاعاتی در مورد داروهای مضعف معده

بر اساس گزارش های منتشر شده، داروهای مهارکننده پمپ پروتون (PPI) که معروف ترین آنها امپرازول، لانسوپرازول، پانتوپرازول، رابپرازول و اسمومپرازول است، از پرمصرف ترین داروها در بین مردم هستند. توجه به این نکته ضروری است که به طور کلی داروهای PPI برای بیمارانی است که ایبوپروفن و اسید استیل سالیسیلیک به عنوان داروهای محافظ معده تجویز می شوند. آسپرین یا داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی می توانند باعث ایجاد زخم های کوچک در معده و اثنی عشر شوند. به گفته متخصصان، داروهای PPI برای دستگاه گوارش بسیار مفید هستند، زیرا اثربخشی آنها در بیماری های شایع مانند زخم معده، رفلاکس معده و غیره ثابت شده است. البته باید به خاطر داشت که استفاده از آنها به عنوان محافظ معده منوط به اجازه یک دکتر

مراقبت های پیشگیرانه

لازم به ذکر است که استفاده از محافظ های طبیعی معده جایگزین اجرای عادات و مراقبت های پیشگیرانه نمی شود. واقعیت این است که بسیاری از اوقات، شما یک رژیم غذایی سالم نمی خورید. برای داشتن سلامت گوارشی باید میزان مصرف میوه ها و سبزیجات را افزایش دهید زیرا آنزیم هایی دارند که برای بافت معده مفید هستند. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که باید رژیم های غذایی حاوی قند و شیرینی های فرآوری شده را محدود کنیم. آنها به خوبی هضم نمی شوند و برای رفع گرسنگی خوب نیستند. همچنین انجام ورزش شدید ورزش متوسط ​​برای مبارزه با رفلاکس ضروری است. برای مثال پیاده روی سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند و سلامت کلی شما را بهبود می بخشد.

1. سیب

سیب میوه ای سبک و بسیار قابل هضم است. در صورت بروز یبوست، این میوه به عنوان یک ملین ملایم عمل می کند. همچنین سیب برای بهبود عملکرد کلی روده ها بسیار مفید است. این میوه علاوه بر خواص ضدالتهابی و ادرار آور، سرشار از پکتین و گلیسین است که به کنترل رفلاکس معده کمک می کند.

2. بی کربنات سدیم

بی کربنات سدیم به دلیل خاصیت قلیایی آن یکی از موثرترین محافظ های طبیعی معده است، اما استفاده زیاد از آن می تواند باعث اختلالاتی مانند هیپوکالمی، هیپوناترمی و هیپوکلرمی شود. اگر فشار خون بالا دارید یا رژیم غذایی کم سدیم دارید از مصرف بی کربنات سدیم خودداری کنید. برای کمک به بهبود مشکلات گوارشی، یک قاشق چایخوری از این ماده را در یک لیوان آب مخلوط کنید. البته این کار باید با اجازه پزشک انجام شود.

3. آب آلوئه ورا

این یکی از جالب ترین و مقرون به صرفه ترین محافظ های طبیعی معده است که می توانید امتحان کنید. آب آلوئه ورا به دلیل اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خود برای کاهش التهاب و مشکلات گوارشی بسیار مفید است و رفلاکس معده را برطرف می کند. برای تهیه این آب میوه کافیست نصف قاشق چایخوری (3 گرم) از ژل داخلی گیاه آلوئه ورا را در یک لیوان آب حل کنید. اگر خوب حل نشد کمی حرارت دهید و بعد از غذا بنوشید. از آن در حد اعتدال استفاده کنید، زیرا مصرف زیاد آن می تواند باعث اسهال و استفراغ شود.

4. سرکه سیب ارگانیک

این محافظ طبیعی معده به جلوگیری از رفلاکس و هضم غذا کمک می کند، فعالیت آنزیم های گوارشی را تعدیل می کند و تخلیه معده را بهبود می بخشد. اگر در خانه سرکه سیب دارید، از ارگانیک بودن آن مطمئن شوید زیرا سرکه سیب ارگانیک خواص بیشتری دارد. برای مصرف آن کافی است یک قاشق چای خوری (5 میلی لیتر) سرکه سیب را در یک لیوان آب (200 میلی لیتر) مخلوط کرده و قبل از غذا بنوشید.

5. دم کرده بابونه

بابونه یک جایگزین طبیعی برای تسکین سوزش سر دل و یکی از شناخته شده ترین محافظ های معده است که به لطف خواص ضد التهابی خود قادر به ترمیم و محافظت از مخاط معده است. یادتان باشد این چای را ولرم و قبل از هر وعده غذایی بنوشید. به طوری که مخاط معده آسیب نبیند.

6. شیرین بیان

به گفته متخصصان، خواص ضد باکتریایی شیرین بیان برای درمان اختلالات گوارشی مفید است و به لطف خواص طبیعی خود، محافظی ژل مانند روی دیواره معده ایجاد می کند تا در برابر اسید معده محافظت کند.

7. آب کلم تازه

کارشناسان استفاده از کلم تازه را به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی آن به عنوان یک روش طبیعی و ایمن برای درمان زخم معده توصیه می کنند. آب کلم سبز را بگیرید و هر روز با معده خالی بنوشید.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا